حسین لطفی، کارشناس اداره خبرنگاران از ارائه خدمات حضوری به خبرنگاران در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران خبرداد و گفت: سامانه جامع رسانه‌های کشور یا همان (ای رسانه) درخواست‌ها و مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها را بررسی می‌کند.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران؛ لطفی گفت: در نمایشگاه امسال غرفه میز خدمت به صورت حضوری به خبرنگاران و رسانه‌ها خدماتی ارائه می‌دهد و خبرنگاران می‌توانند با مراجعه به این غرفه نواقص پرونده خود را برطرف کنند و توضیحات لازم برای گرفتن خدماتی از قبیل معرفی نامه، بیمه صندوق هنر را دریافت کنند. همچنین به مشکلاتی که خبرنگاران با خانه مطبوعات دارند رسیدگی خواهیم کرد.
لطفی گفت: در غرفه میز خدمت نمایشگاه هیئت نظارت هم مستقر است و در خصوص سایت هیئت نظارت و دریافت مجوزها به صورت حضوری توضیحات لازم ارائه می شود. در این بخش مواردی مثل صدور مجوز نشریات، نحوه درخواست نشریه، پایگاه های خبری، پیگیری تقاضاهایی که در مرحله نوبت هیئت نظارت هستند، تغییر وضعیت و امتیاز، تغییر صاحب امتیاز و به طور کل پروسه درخواست نشریه و هر آنچه که به صورت اینترنتی ارائه می شد به صورت حضوری انجام خواهد شد.
این کارشناس درباره خدمات بخش تبلیغات عنوان کرد: اداره خبرنگاران بخشی با عنوان سامانه جامع کانون‌های آگهی و تبلیغاتی دارد که این سامانه هم در غرفه میز خدمت فعال است و مراجعه‌کنندگان درخصوص تبلیغات و کانون‌های تبلیغاتی سوالاتی داشته باشند می‌توانند به این غرفه مراجعه کنند. همچنین مشکلات متقاضیان کانون‌های تبلیغاتی به صورت حضوری بررسی خواهد شد.
بیست وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران از ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند در مصلی تهران برگزار خواهد شد.

پوستر

کوتاه درباره نمایشگاه

تغییرات روزافزون فنآوری، ظهور رسانه‌های جدید، تنوع و عدم شناخت درست مخاطب از آن‌ها، همراه با رقابت شدید و نامطلوب حوزه خبر و محتوا، عرصه‌ای را برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان می‌طلبد تا در آن فعالان این حوزه به شناسایی فضاهای جدید و همچنین ارائه دستاوردهای خود در این حیطه بپردازند. اولین دوره‌ نمایشگاه مطبوعات در سال 1372 همزمان با نمایشگاه کتاب و در کنار آن برگزار شد. از سال 1385 این نمایشگاه حیات کاملا مستقلی از نمایشگاه کتاب را آغاز کرد و پاییز هر سال تا آبان ماه 1396 تشکیل شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا بعد از 6 سال بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را با نام و رویکرد جدید «نمایشگاه رسانه‌های ایران»، برپا نماید. نمایشگاه 1402 نمایشگاهی جامع از تمامی حوزه‌های رسانه‌ای است که مطبوعات -این رسانه مادر- به عنوان هسته اولیه و جزئی از خانواده جدید و بزرگ رسانه‌های ایران خواهد بود. امروزه رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، دانش‌بنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانه‌ای، انسان رسانه‌ها و سامانه‌های خبری نیز همگام با مطبوعات در حوزه‌های خبری و اطلاع‌رسانی از جایگاه قابل توجهی در «نمایشگاه رسانه‌های ایران» برخوردار بوده و تلاش برآن است تا در این گردهمایی بزرگ نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

بیشتر ...