بخش نوآوری و فناوری با حضور شرکت های فناور، خلاق و دانش بنیان حوزه رسانه برای اولین بار در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران حضور پیدا کرد.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، بخش ویژه «نوآوری و فناوری‌های نوین حوزه رسانه» با حضور شرکت‌های فناور، خلاق و دانش‌بنیان حوزه رسانه، با حمایت معاونت علمی‌، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران حضور دارد.

در سرای «نوآوری و فناوری‌های نوین حوزه رسانه» ۲۴ شرکت خلاق، فناور و دانش‌بنیان حضور دارند و در آن برنامه‌های ویژه ای شامل سمیپنل (سمینار-پنل)، چالش خبرنگاری و خبرنویسی با هوش مصنوعی، تصویرپردازی آینده رسانه در ایران و نقش رسانه در آینده ایران به کمک هوش مصنوعی برگزار می‌شود.

این سرا با هدف آشنایی اصحاب رسانه و کاربردی‌سازی ابزارهای فناوری محورو دانش‌پایه و فناوری‌های نوین در حوزه رسانه در نمایشگاه رسانه‌های ایران حضور دارد و می کوشد ارتباط رسانه‌ها با استارت‌آپ و شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان را برقرار کند.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران از یکشنبه ۲۹ بهمن تا دوم اسفند در مصلی امام‌خمینی(ره) در حال برگزاری است.

پوستر

کوتاه درباره نمایشگاه

تغییرات روزافزون فنآوری، ظهور رسانه‌های جدید، تنوع و عدم شناخت درست مخاطب از آن‌ها، همراه با رقابت شدید و نامطلوب حوزه خبر و محتوا، عرصه‌ای را برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان می‌طلبد تا در آن فعالان این حوزه به شناسایی فضاهای جدید و همچنین ارائه دستاوردهای خود در این حیطه بپردازند. اولین دوره‌ نمایشگاه مطبوعات در سال 1372 همزمان با نمایشگاه کتاب و در کنار آن برگزار شد. از سال 1385 این نمایشگاه حیات کاملا مستقلی از نمایشگاه کتاب را آغاز کرد و پاییز هر سال تا آبان ماه 1396 تشکیل شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا بعد از 6 سال بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را با نام و رویکرد جدید «نمایشگاه رسانه‌های ایران»، برپا نماید. نمایشگاه 1402 نمایشگاهی جامع از تمامی حوزه‌های رسانه‌ای است که مطبوعات -این رسانه مادر- به عنوان هسته اولیه و جزئی از خانواده جدید و بزرگ رسانه‌های ایران خواهد بود. امروزه رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، دانش‌بنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانه‌ای، انسان رسانه‌ها و سامانه‌های خبری نیز همگام با مطبوعات در حوزه‌های خبری و اطلاع‌رسانی از جایگاه قابل توجهی در «نمایشگاه رسانه‌های ایران» برخوردار بوده و تلاش برآن است تا در این گردهمایی بزرگ نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

بیشتر ...