غرفه غزه در بخش بین‌الملل؛ بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، ۱۷ نشست تخصصی در سالن «بشارت صبح کانون رسانه‌های حامی غزه» برگزار می‌کند.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، بخش بین‌الملل این دوره از نمایشگاه با بخش ویژه‌ای برای غزه میزبان ۱۲ رسانه‌ فعال در حوزه مقاومت است و بخشی را تحت عنوان «غرفه غزه» برپا می‌کند.
«غرفه غزه» برای آگاهسازی و تبیین جنایات رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کند و در روز نخست برگزاری نمایشگاه یکشنبه ۲۹ بهمن ماه در سالن بشارت صبح چهار نشست «نقش مقاومت لبنان در نبرد غزه» ساعت ۱۰:۴۴ تا ۱۱:۴۴، «بررسی روند یک سقوط از ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۳» ساعت ۱۵، «همکاری‌ بین‌المللی میان رسانه‌های دنیا» ساعت ۱۶ و «تاثیر رسانه‌های مقاومت در تاب‌آوریهای اجتماعی و جامعه مقاومت» ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ برگزار می‌شود.
دوشنبه ۳۰ بهمن و در دومین روز از برگزاری نمایشگاه پنج نشست در «غرفه غزه» برگزار می‌شود که شامل نشست بررسی «اخبار جعلی» در ساعت ۱۱، نشست «استمرار اعتراضات جهانی علیه جنایتهای رژیم صهیونیستی» در ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶، نشست «طوفان الاقصی؛ چالش‌های اثرگذاری و مقابله با جنگ رسانه‌ها» در ساعت ۱۵، نشست «بهره‌برداری حداکثری ظرفیت‌های رسانه‌ای و تکنیک‌های نوین در حمایت از مقاومت» ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ و نشست «نظم نوین جهانی و جایگاه ایران در آن» در ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.
همچنین در روز سه‌شنبه اول اسفند و در سومین روز از برگزاری نمایشگاه «غرفه غزه» با برگزاری چهار نشست میزبان فعالان رسانه و اخبار مقاومت به این قرار است: نشست بررسی «درباره تحولات فلسطین با حضور شخصیت‌های برجسته جبهه مقاومت» در ساعت ۱۰، نشست «شیوه‌های اقناع در رسانه» در ساعت ۱۵، نشست «معرفی شبکه، ساختار شبکه و سیاست‌های آن؛ استفاده از تکنولوژی‌های روز در رسانه» در ساعت ۱۵ و نشست «اقتصاد عکاسی مطبوعاتی در رسانه‌های بین‌الملل» ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می‌شود.
«غرفه غزه» روز پایانی برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران چهارشنبه ۲ اسفند با برگزاری چهار نشست به فعالیت خود به این شرح ادامه می‌دهد: نشست «تاثیر هجوم علیه غزه بر افکار عمومی اروپا از روایت تا واقعیت» در ساعت ۱۰، نشست «خبرنگاری در زمان جنگ» در ساعت ۱۱ نشست «اخلاق رسانه‌ای در نبرد غزه» ساعت ۱۵ و نشست «کاربرد عکاسی خبری در جهان معاصر» در ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.
نمایشگاه رسانه‌های ایران با رویکرد جدید توسط معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۹ بهمن لغایت دوم اسفند در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

پوستر

کوتاه درباره نمایشگاه

تغییرات روزافزون فنآوری، ظهور رسانه‌های جدید، تنوع و عدم شناخت درست مخاطب از آن‌ها، همراه با رقابت شدید و نامطلوب حوزه خبر و محتوا، عرصه‌ای را برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان می‌طلبد تا در آن فعالان این حوزه به شناسایی فضاهای جدید و همچنین ارائه دستاوردهای خود در این حیطه بپردازند. اولین دوره‌ نمایشگاه مطبوعات در سال 1372 همزمان با نمایشگاه کتاب و در کنار آن برگزار شد. از سال 1385 این نمایشگاه حیات کاملا مستقلی از نمایشگاه کتاب را آغاز کرد و پاییز هر سال تا آبان ماه 1396 تشکیل شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا بعد از 6 سال بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را با نام و رویکرد جدید «نمایشگاه رسانه‌های ایران»، برپا نماید. نمایشگاه 1402 نمایشگاهی جامع از تمامی حوزه‌های رسانه‌ای است که مطبوعات -این رسانه مادر- به عنوان هسته اولیه و جزئی از خانواده جدید و بزرگ رسانه‌های ایران خواهد بود. امروزه رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، دانش‌بنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانه‌ای، انسان رسانه‌ها و سامانه‌های خبری نیز همگام با مطبوعات در حوزه‌های خبری و اطلاع‌رسانی از جایگاه قابل توجهی در «نمایشگاه رسانه‌های ایران» برخوردار بوده و تلاش برآن است تا در این گردهمایی بزرگ نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

بیشتر ...