بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با ایجاد بخش کودک و نوجوان فرصت مناسبی برای حضور دانش‌آموزان فراهم کرده تا ضمن با آشنایی با تولیدات رسانه‌ای؛ مهارت‌های تولید محتوا را بیاموزند. مدارس می‌توانند در این چهار روز دانش‌آموزان را به نمایشگاه بیاورند تا از کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های ویژه استفاده کنند.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، در این دوره از نمایشگاه با بخش ویژه کودک و نوجوان فرصت مناسب تعاملی و آموزشی برای مخاطبان و کودک و نوجوان و والدین و مسئولان آموزشی از مدارس فراهم شده تا ضمن بازدید از بخش کودک و نوجوان با اصول سواد رسانه برای این گروه از جامعه آشنا شوند.
بخش ویژه کودک و نوجوان با برگزاری و تدارک بخش‌های ویژه آموزش تولیدات رسانه‌ای از جمله عکاسی، تصویربرداری، متحرک‌سازی و ساخت پادکست را برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده است.

اجرای نمایش‌های خلاق ویژه کودکان از بخش‌های جذاب بخش کودک و نوجوان نمایشگاه است که در قالب نمایش مفاهیم رسانه‌ای را بهتر خواهند آموخت و در کنار آن در بخش رویداد والدین می‌توانند با اصول استانداردهای مرتبط با رسانه‌ای دیداری و شنیداری کودک از جمله فیلم، کتاب و ... آشنا شوند.
بخش کودک و نوجوان نمایشگاه فرصت مناسبی است تا متولیان فرهنگی مدارس دانش‌آموزان را برای بازدید به این بخش بیاورند و در راستای شکل‌گیری ایده‌ها و آموزش‌های رسانه‌ای فرصت تولیدات خلاق دانش‌آموزان در مدارس را پس از نمایشگاه نیز فراهم کرده و توسعه دهند.
نمایشگاه رسانه‌های ایران با رویکرد جدید توسط معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۹ بهمن لغایت دوم اسفند در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.