بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با ایجاد بخش کودک و نوجوان فرصت مناسبی برای حضور دانش‌آموزان فراهم کرده تا ضمن با آشنایی با تولیدات رسانه‌ای؛ مهارت‌های تولید محتوا را بیاموزند. مدارس می‌توانند در این چهار روز دانش‌آموزان را به نمایشگاه بیاورند تا از کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های ویژه استفاده کنند.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، در این دوره از نمایشگاه با بخش ویژه کودک و نوجوان فرصت مناسب تعاملی و آموزشی برای مخاطبان و کودک و نوجوان و والدین و مسئولان آموزشی از مدارس فراهم شده تا ضمن بازدید از بخش کودک و نوجوان با اصول سواد رسانه برای این گروه از جامعه آشنا شوند.
بخش ویژه کودک و نوجوان با برگزاری و تدارک بخش‌های ویژه آموزش تولیدات رسانه‌ای از جمله عکاسی، تصویربرداری، متحرک‌سازی و ساخت پادکست را برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده است.

اجرای نمایش‌های خلاق ویژه کودکان از بخش‌های جذاب بخش کودک و نوجوان نمایشگاه است که در قالب نمایش مفاهیم رسانه‌ای را بهتر خواهند آموخت و در کنار آن در بخش رویداد والدین می‌توانند با اصول استانداردهای مرتبط با رسانه‌ای دیداری و شنیداری کودک از جمله فیلم، کتاب و ... آشنا شوند.
بخش کودک و نوجوان نمایشگاه فرصت مناسبی است تا متولیان فرهنگی مدارس دانش‌آموزان را برای بازدید به این بخش بیاورند و در راستای شکل‌گیری ایده‌ها و آموزش‌های رسانه‌ای فرصت تولیدات خلاق دانش‌آموزان در مدارس را پس از نمایشگاه نیز فراهم کرده و توسعه دهند.
نمایشگاه رسانه‌های ایران با رویکرد جدید توسط معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۹ بهمن لغایت دوم اسفند در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

پوستر

کوتاه درباره نمایشگاه

تغییرات روزافزون فنآوری، ظهور رسانه‌های جدید، تنوع و عدم شناخت درست مخاطب از آن‌ها، همراه با رقابت شدید و نامطلوب حوزه خبر و محتوا، عرصه‌ای را برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان می‌طلبد تا در آن فعالان این حوزه به شناسایی فضاهای جدید و همچنین ارائه دستاوردهای خود در این حیطه بپردازند. اولین دوره‌ نمایشگاه مطبوعات در سال 1372 همزمان با نمایشگاه کتاب و در کنار آن برگزار شد. از سال 1385 این نمایشگاه حیات کاملا مستقلی از نمایشگاه کتاب را آغاز کرد و پاییز هر سال تا آبان ماه 1396 تشکیل شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا بعد از 6 سال بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را با نام و رویکرد جدید «نمایشگاه رسانه‌های ایران»، برپا نماید. نمایشگاه 1402 نمایشگاهی جامع از تمامی حوزه‌های رسانه‌ای است که مطبوعات -این رسانه مادر- به عنوان هسته اولیه و جزئی از خانواده جدید و بزرگ رسانه‌های ایران خواهد بود. امروزه رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، دانش‌بنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانه‌ای، انسان رسانه‌ها و سامانه‌های خبری نیز همگام با مطبوعات در حوزه‌های خبری و اطلاع‌رسانی از جایگاه قابل توجهی در «نمایشگاه رسانه‌های ایران» برخوردار بوده و تلاش برآن است تا در این گردهمایی بزرگ نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

بیشتر ...