وزیر ارشاد گفت: نمایشگاه مطبوعات با حضور بیش از ۶۰۰ واحد خبری، خبرگزاری، روزنامه و انسان‌رسانه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان این‌که «سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد، تربیت و معرفی استعدادهای، برتر، شایسته، خلاق و متعهد در عرصه فیلم و هنر است»، اظهار کرد: اتفاقات مهمی امسال در جشنواره فیلم فجر رخ داد، جشنواره بعد از ۴۲ سال در نزدیکترین جایگاه به تحقق آرمان‌های مردم ایران در حوزه سینما قرار گرفت.

وی افزود: کارهای محتوایی فاخر درباره مفاخر مردم ایران، درباره نهضت ملی‌شدن صنعت نفت، درباره جنبش ۱۵ خرداد، درباره شهدای عالی‌مقام دفاع مقدس به صورت متعدد و روایت‌های اثرگذار از حضور بانوان قهرمان در میدان‌های سخت مثل دفاع مقدس و زلزله را داشتیم که همگی به تولید محصولاتی منجر شد که سرافرازی جامعه هنری و سینمایی کشور را به همراه داشت.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی فجر، یادآور شد: مشتاقان موسیقی عمومی، مقامی و محلی و منطقه‌ای با استقبال از این جشنواره، در آن حاضر شدند و سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم مثل جشنواره فیلم فجر همان تربیت و معرفی استعدادهای برتر، شایسته و خلاق و متعهد در این زمینه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مطبوعات، گفت: بعد از چند سال تعطیلی با همت همکارانم در معاونت امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ، این نمایشگاه با حضور بیش از ۶۰۰ واحد خبری، خبرگزاری، روزنامه و انسان‌رسانه برگزار می‌شود.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره آمار مخاطبان فیلم‌های جشنواره فجر، اظهار کرد: آماری که تا دیشب به‌روز شده است و به دست من رسیده نشان می‌دهد که بیش از پیش‌بینی‌ ما که فروش ۲۸۵ هزار بلیت بود، اکنون بالای ۳۰۰ هزار بلیت فروش رفته است. این درکنار بلیت‌هایی است که دبیرخانه جشنواره در اختیار اصحاب رسانه و اهالی هنر به تعداد قابل‌توجه قرار داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به پرسشی درباره اخذ مالیات مطبوعات به‌ویژه برای درج آگهی‌ها، اظهار کرد: بنای ما این است که هیچ اتفاق نگران‌کننده مالیاتی جدیدی برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه رخ ندهد. سازمان مالیاتی هم با ما همراه است. به دنبال امضای یک توافق جامع با این سازمان هستیم تا این دغدغه‌ها به‌طور کلی مرتفع شود.

پوستر

کوتاه درباره نمایشگاه

تغییرات روزافزون فنآوری، ظهور رسانه‌های جدید، تنوع و عدم شناخت درست مخاطب از آن‌ها، همراه با رقابت شدید و نامطلوب حوزه خبر و محتوا، عرصه‌ای را برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان می‌طلبد تا در آن فعالان این حوزه به شناسایی فضاهای جدید و همچنین ارائه دستاوردهای خود در این حیطه بپردازند. اولین دوره‌ نمایشگاه مطبوعات در سال 1372 همزمان با نمایشگاه کتاب و در کنار آن برگزار شد. از سال 1385 این نمایشگاه حیات کاملا مستقلی از نمایشگاه کتاب را آغاز کرد و پاییز هر سال تا آبان ماه 1396 تشکیل شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا بعد از 6 سال بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را با نام و رویکرد جدید «نمایشگاه رسانه‌های ایران»، برپا نماید. نمایشگاه 1402 نمایشگاهی جامع از تمامی حوزه‌های رسانه‌ای است که مطبوعات -این رسانه مادر- به عنوان هسته اولیه و جزئی از خانواده جدید و بزرگ رسانه‌های ایران خواهد بود. امروزه رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، دانش‌بنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانه‌ای، انسان رسانه‌ها و سامانه‌های خبری نیز همگام با مطبوعات در حوزه‌های خبری و اطلاع‌رسانی از جایگاه قابل توجهی در «نمایشگاه رسانه‌های ایران» برخوردار بوده و تلاش برآن است تا در این گردهمایی بزرگ نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

بیشتر ...