مدیر اجرایی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران از برگزاری نشست ها‌ و کارگاه های آموزشی با موضوع رسانه در این دوره از نمایشگاه خبر داد.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، احسان حامد مقدم، مدیر اجرایی این دوره از نمایشگاه، با اشاره به برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی توضیح می دهد:« کمیته رویدادهای نمایشگاه رسانه‌های ایران تاکنون 30 نشست برای نمایشگاه برنامه ریزی کرده که در چند پهنه موضوعی برگزار می‌شود.»

وی در ادامه می افزاید:«نشست‌هایی تحت عنوان «به وقت رسانه» با محوریت ارتباطات، رسانه و روزنامه نگاری به صورت تئوری، نظری و عمومی برگزار خواهد شد. در بخش دیگری که به عنوان «کتاب رسا» طراحی شده است، کتاب‌های جدیدی که در حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری نگاشته شده، رونمایی و پیرامون آنها گفت‌وگو می‌شود.»
حامد مقدم با اشاره به برگزاری نشست‌هایی تحت عنوان تجربه کاوی رسانه، می گوید:« تجربه‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی را با این عنوان در نمایشگاه خواهیم داشت که در حوزه‌های روزنامه‌نگاری بحران روزنامه‌نگاری در دوران جنگ و همچنین انقلاب اسلامی طراحی شده است.»

به گفته حامد مقدم، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مراسم‌هایی برای نکوداشت پیشکسوتان و فعالان حوزه مطبوعات و روزنامه‌نگاری نیز اجرا خواهد شد.
وی تصریح می کند:« ما در این دوره از نمایشگاه به موضوعات نوین و هوش مصنوعی نیز خواهیم پرداخت و در کنار آنها نشست‌های بین‌المللی هم برگزار می‌شود.»
مدیر اجرایی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران تاکید کرد که با توجه به ظرفیت نمایشگاه، امکان افزایش این دست نشست‌ها و رویدادها وجود دارد.
حامد مقدم در پایان درباره برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خلال روزهای برگزاری نمایشگاه، جزییات بیشتری ارائه کرد:« طبق طراحی‌های انجام شده، قرار است کارگاه‌هایی با نام «اسرا» که به ارتقای سواد رسانه‌ای فعالان فرهنگی و رسانه‌ای می‌پردازد نیز در این دوره داشته باشیم. این کارگاه‌ها در واقع تجربه آموزشی جدیدی است و ما در تلاش هستیم بهترین اساتید حوزه ارتباطات را برای این کارگاه‌ها دعوت کنیم. او با تاکید بر اینکه به زودی، اساتید این کارگاه‌ها معرفی می‌شوند، گفت:« علاقمندان به حضور در این کارگاه‌ها حتما باید ثبت نام خود را انجام دهند تا از این موقعیت آموزشی کم نظیر بی‌بهره نمانند. مراتب انجام ثبت‌نام در سایت نمایشگاه به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.»
بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، با نام و رویکرد جدید، توسط معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از 29 بهمن تا دوم اسفند در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

پوستر

کوتاه درباره نمایشگاه

تغییرات روزافزون فنآوری، ظهور رسانه‌های جدید، تنوع و عدم شناخت درست مخاطب از آن‌ها، همراه با رقابت شدید و نامطلوب حوزه خبر و محتوا، عرصه‌ای را برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان می‌طلبد تا در آن فعالان این حوزه به شناسایی فضاهای جدید و همچنین ارائه دستاوردهای خود در این حیطه بپردازند. اولین دوره‌ نمایشگاه مطبوعات در سال 1372 همزمان با نمایشگاه کتاب و در کنار آن برگزار شد. از سال 1385 این نمایشگاه حیات کاملا مستقلی از نمایشگاه کتاب را آغاز کرد و پاییز هر سال تا آبان ماه 1396 تشکیل شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا بعد از 6 سال بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را با نام و رویکرد جدید «نمایشگاه رسانه‌های ایران»، برپا نماید. نمایشگاه 1402 نمایشگاهی جامع از تمامی حوزه‌های رسانه‌ای است که مطبوعات -این رسانه مادر- به عنوان هسته اولیه و جزئی از خانواده جدید و بزرگ رسانه‌های ایران خواهد بود. امروزه رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، دانش‌بنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانه‌ای، انسان رسانه‌ها و سامانه‌های خبری نیز همگام با مطبوعات در حوزه‌های خبری و اطلاع‌رسانی از جایگاه قابل توجهی در «نمایشگاه رسانه‌های ایران» برخوردار بوده و تلاش برآن است تا در این گردهمایی بزرگ نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

بیشتر ...