لطفا برای دریافت نسخه PDF اینجا کلیک کنید.

جانمایی‌ غرفه‌ها و نحوۀ حضور

  1. از آنجا که‌ جانمایی‌ غرفه‌های‌ نمایشگاه توسط‌ نمایندگان غرفه‌ها و به‌ صورت الکترونیکی‌ انجام می‌شود، فهرست‌ متقاضیانی‌ که‌ جانمایی‌ می‌کنند بر حسب‌ زمان دقیق‌ تکمیل‌ فرآیند جانمایی‌، اعلام و منتشر خواهد شد.
  2. واگذاری‌ محل‌ تعیین‌ شده به‌ اشخاص حقیقی‌ یا حقوقی‌ دیگر، ممنوع است‌.
  3. غرفه‌هایی‌ که‌ دارای‌ ستون باشند، به‌ میزان یک‌ و نیم‌ برابر مساحت‌ مقطع‌ ستون، از بهای‌ متراژ پرداختی‌ کسر و به‌ آن‌ها عودت می‌شود. این‌ موضوع شامل‌ غرفه‌های‌ واقع‌ در راهروی‌ اصلی‌ و همچنین‌ کاهش‌ متراژ ناشی‌ از غرفه‌های‌ واقع‌ در میادین‌ نمی‌شود.
  4. واریز مبلغ‌ کامل‌ بهای‌ غرفه‌، ثبت‌ نام قطعی‌ تلقی‌ خواهد شد و امکان جابجایی‌ گروه یا متراژ وجود ندارد.
  5. چنانچه‌ انصراف از نمایشگاه بعد از ثبت‌ نام قطعی‌ و پیش‌ از مرحله‌ جانمایی‌ اعلام شود،٤٠ درصد مبلغ‌ واریزی‌ عودت می‌ شود. در غیر این‌ صورت، مبلغی‌ عودت نمی‌شود.
  6. با توجه‌ به‌ ساعت‌ بازدید از نمایشگاه (9:30 صبح الی 18:30)، شایسته‌ است‌ متصدیان غرفه‌ها ٣٠ دقیقه‌ قبل‌ و بعد از ساعات اعلام شده نیز در غرفه‌های‌ خود حضور داشته‌ باشند. تمدید یا تغییر ساعت‌ فعالیت‌ نمایشگاه از طریق‌ پیامک‌ و رادیو داخلی‌ نمایشگاه، اطلاع‌رسانی‌ می‌شود.

نام غرفه‌ها

  1. نام غرفه‌ها (کتیبه‌) باید با عنوانی‌ که‌ متقاضی‌، در سامانه‌ ثبت‌ کرده و به‌ تایید ستاد نمایشگاه هم‌ رسیده، مطابقت‌ داشته‌ باشد.
  2. متقاضیانی‌ که با بیش‌ از یک‌ رسانه‌ در نمایشگاه حاضر می‌شوند، می‌توانند تا قبل‌ از جانمایی‌ الکترونیکی‌، نام پیشنهادی‌ خود برای‌ کتیبه‌ را ارائه‌ دهند تا پس‌ از بررسی‌، نام نهایی‌ غرفه‌ اعلام شود.
  3. استفاده از عنوان موسسه‌ یا صاحب‌ امتیاز حقوقی‌ در کتیبۀ‌ هر غرفه‌ به‌ جای‌ نام رسانه‌، در صورت رعایتِ‌ ضوابط‌ قانونی‌ و تایید ستاد برگزاری‌، بلامانع‌ است‌.
  4. در بخش‌ کسب‌ و کار مرتبط‌ نیز کتیبه،‌ باید دقیقاً برابر عنوان مندرج در آگهی‌ روزنامۀ‌ رسمی‌ کشور باشد.

 مقررات عمومی

  1. با توجه‌ به‌ تأثیر منفی‌ غرفه‌های‌ غیرفعال در چهرة نمایشگاه، غرفه‌هایی‌ که‌ در ساعات کار نمایشگاه، بیشتر از ٣ ساعت‌ متوالی‌ بدون حضور متصدیان غرفه‌ها باشند، جمع‌ آوری‌ و به‌ فعالیت‌ دیگری‌ اختصاص خواهد یافت‌.
  2. هرگونه‌ ساخت‌ و ساز، رنگ‌آمیزی‌ و فعالیتی‌ که‌ باعث‌ آسیب‌ رسانی‌ به‌ محوطۀ‌ شبستان شود، در داخل‌ شبستان ممنوع بوده و متصدیان غرفه‌ها صرفاً مجاز به‌ نصب‌ قطعات از پیش‌ آماده شده، هستند.
  3. با توجه‌ به‌ مشکل‌ تأمین‌ برق مصلی‌، استفاده از هرگونه‌ لامپ‌ رشته‌ای‌ و هیتر ممنوع است‌.
  4. هر یک‌ از غرفه‌ها صرفاً برای‌ ارائه‌ آثار (نشریه‌) یا فعالیت‌ مرتبط‌ با حوزه رسانه که‌ دارای‌ پروانه‌ انتشار از سوی‌ وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ هستند اختصاص یافته‌، لذا از واگذاری‌ آن به‌ غیر و یا ارائه‌ محصولات غیرمرتبط‌ با رسانه‌ خودداری‌ شود.
  5. نمایش‌ و عرضۀ هرگونه‌ محصولی‌ که‌ نمایش‌ و معرفی‌ آن مغایر با شئون اسلامی‌ است‌، ممنوع است‌.
  6. نصب‌ دکل‌ مخابراتی‌ یا اینترنت‌ پرسرعت‌ با توجه‌ به‌ اختلالاتی‌ که‌ ممکن‌ است‌ برای‌ سایر همکاران و غرفه‌ها ایجاد کند منوط به‌ کسب‌ مجوز از ستاد نمایشگاه است‌.
  7. امکانات اینترنتی‌ موجود، حسب‌ درخواست‌ غرفه‌ها توسط‌ ستاد نمایشگاه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت‌.
  8. نظافت‌ و پاکیزه نگه‌ داشتن‌ غرفه‌ها، به‌ عهدۀ مسئول غرفه‌ است‌.
  9. انتظار می‌رود نوع پوشش‌ و حضور متصدیان غرفه‌ها مطابق‌ شئون اسلامی‌ باشد.
  10. به‌ منظور جلوگیری‌ از مزاحمت‌ برای‌ سایر غرفه‌ها، سیستم‌ صوتی‌ غرفه‌ها نباید بیشتر از ١٠وات توان خروجی‌ و یا بیشتر از شعاع سه‌ متر قابل‌ شنیدن باشد.
  11. هرگونه‌ تبلیغ‌ محیطی‌ خارج از غرفه‌ در داخل‌ شبستان ممنوع است‌ و در داخل‌ محوطه‌ با اخذ مجوز ستاد اجرایی، امکان پذیر است‌.
  12. از آنجا که‌ نمایشگاه رسانه‌های ایران یک‌ رویداد کاملا تخصصی‌ در حوزه فرهنگ‌ و رسانه‌ به‌ شمار می‌رود حضور افراد و گروه‌های‌ غیرمرتبط‌ نظیر گروه‌های‌ نمایشی‌ و دیگر موارد مشابه‌ در فضای‌ داخلی‌ نمایشگاه، بدون هماهنگی با ستاد اجرایی نمایشگاه ممنوع است‌.
  13. به‌ منظور حفظ‌ نظم‌ نمایشگاه و رعایت‌ شأن رسانه‌ها و میهمانان، به‌ رسانه‌هایی‌ که‌ همکاران آنها، با اصرار غیرمعمول، خواستار حضور مهمانان در غرفه‌ خود هستند، تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار از ادامه‌ فعالیت‌ آن غرفه‌ ها، جلوگیری‌ خواهد شد.
  14. علاوه بر سالن‌ نشست‌ها و کارگاه‌های‌ آموزشی‌، یک‌ تالار گفتگو (برای‌ حضور چهره ها و مهمانان غرفه‌ ها)، و برخی‌ برنامه‌های‌ جنبی‌ در صورت نیاز، تدارک دیده خواهد شد.
  15. تا قبل‌ از افتتاح نمایشگاه، درب واقع‌ در خیابان شهید بهشتی (ورودی شماره 1) برای‌ حمل‌ و نقل‌ کالا در اختیار متصدیان غرفه‌ها است‌ و بعد از آغاز رسمی‌ نمایشگاه، متصدیان غرفه‌ها می‌توانند از ورودی بزرگراه شهید سلیمانی (ورودی شماره 19) و خیابان شهید قنبرزاده (ورودی شماره 7) پارکینگ‌ عمومی‌ استفاده کنند.
  16. مسئولیت‌ نگهداری‌ کالاها از هنگام ورود کالا تا خروج آنها از محوطه‌ نمایشگاه در طول ساعت‌ کار نمایشگاه بر عهدۀ متصدیان غرفه‌ها است‌ و پس‌ از پایان ساعت‌ کار، درب سالن‌ها تا ساعت‌ 8 و نیم صبح‌ روز بعد پلمب‌ می‌شوند. لذا توصیه‌ می‌شود لوازم ضروری‌ و قابل‌ حمل‌ مانند دوربین‌، لپ‌ تاپ، وجه‌ نقد، وسایل‌ قیمتی‌ و...را در پایان هر روز از غرفه‌ خارج سازید.
  17. استفاده از سالن‌ نشست‌ها، بر اساس اعلام متصدیان غرفه‌ها در زمان ثبت‌ نام تنظیم‌ شده و موارد دیگر، مستلزم تکمیل‌ فرم درخواست‌ و ارائۀ آن حداقل‌ ١٢ ساعت‌ قبل‌ از نشست‌ به‌ ستاد اجرایی‌ است‌.
  18. به‌ منظور رعایت‌ حقوق متصدیان غرفه‌ها، رسانه‌ها و مراجعان، انتظار می‌رود از تشکیل‌ هرگونه‌ مناظره و جلسات مشابه‌ با جمعیت‌ نامتناسب‌ با مساحت‌ غرفه،‌ خودداری‌ شود و در صورت نیاز می‌توان از »تالار‌ گفتگو« که‌ به‌ این‌ امر اختصاص یافته‌ استفاده شود.
  19. در صورت ازدحام طولانی‌ در مسیر بازدید مراجعان که‌ معمولاً به‌ دلیل‌ حضور میهمان یا برنامه‌ای‌ خاص صورت می‌گیرد، آن میهمان یا برنامه‌ به‌ سالن‌هایی‌ که‌ از سوی‌ ستاد نمایشگاه به‌ این‌ امر اختصاص داده شده، هدایت‌ خواهند شد.
  20. فروش اقلام غیررسانه‌ای‌ از جمله‌: (لباس، مواد خوراکی‌، تجهیزات الکترونیکی‌، اسباب بازی‌ و آلات موسیقی‌ و...) ممنوع است‌. - فروش کتاب و سایر محصولات رسانه‌ای، مشروط به‌ آن که‌ توسط‌ همان رسانه‌ منتشر شده باشد، بلامانع‌ است‌.
  21. صرف غذا در غرفه‌ها به‌ نحوی‌ که‌ مقابل‌ انظار بازدیدکنندگان باشد، مجاز نیست‌.

 

کارت شناسایی‌

  1. متصدیان غرفه‌ها بایستی‌ نسبت‌ به‌ نصب‌ کارت شناسایی‌ بر روی‌ سینه‌ و ارائه‌ آن در زمان ورود به‌ نمایشگاه (ساعت 9 الی 30/9) اقدام فرمایند که‌ این‌ امر برای‌ ورود الزامی‌ است‌.
  2. کارت شناسایی‌ مسئولان غرفه‌ها (برای‌ غرفه‌ های‌ ١٢ و ٢٤ متر به‌ ترتیب‌ تا ٣ و ٦ کارت و برای‌ غرفه‌ های‌ بالاتر به‌ ازای‌ هر ١٢متر ٢ کارت) صادر می‌شود. ضروری‌ است‌ اطلاعات این‌ افراد تا پایان جانمایی الکترونیکی، در پنل‌ هر رسانه‌ در وبسایت‌ نمایشگاه بارگذاری‌ شود.
  3. کارت شناسایی‌ نمایشگاه قابل‌ واگذاری‌ به‌ غیر نبوده و در صورت مشاهده، کارت شناسایی‌ توسط‌ حراست‌ نمایشگاه ضبط‌ خواهد شد.

 

حفاظت‌ و امنیت‌

  1. پیشنهاد می‌شود برای‌ یکنواختی‌ و امنیت‌ غرفه‌ در ساعات تعطیلی‌، برای‌ پوشش‌ ورودی‌ غرفه‌ از بنرها یا برزنت‌ رنگی‌ و یا تبلیغ‌ آن رسانه‌ استفاده شود.
  1. خروج کالا و اموال متصدیان غرفه‌ها پس‌ از افتتاح نمایشگاه مستلزم ارائۀ‌ برگ خروج کالا خواهد بود و ایشان موظف‌ به‌ اخذ برگ خروج کالا از ستاد نمایشگاه و تکمیل‌ فرم خروج کالا می‌باشند.
  1. در صورت مشاهده هرگونه‌ کالا، اجناس مشکوك و بلاصاحب‌ در اولین‌ فرصت‌ موضوع را به‌ اطلاع مسئول حراست‌ سالن‌ (کمیته‌ حراست‌) برسانید.
  1. در صورت بروز هرگونه‌ حادثه‌ از قبیل‌ : سرقت‌، مزاحمت‌، آتش‌ سوزی‌، درگیری‌ و ... مراتب‌ را سریعاً به‌ مسئول حراست‌ سالن‌ (کمیته‌ حراست‌) اطلاع دهید.
  1. خیابان‌های‌ اصلی‌ و صحن‌ مقابل‌ شبستان اصلی‌ و پارکینگ‌های‌ روبروی‌ درب شبستان اصلی‌ (ورودی‌ مدعوین‌ به‌ داخل‌ نمایشگاه) منطقۀ ممنوعه‌ اعلام شده و هیچ‌ خودرویی‌ مجاز به‌ پارك نمودن و تردد در آنها نمی‌باشد. مگر خودرویی‌ که‌ از حراست‌ نمایشگاه مجوز اخذ کرده و برچسب‌ مخصوص داشته‌ باشد.

*یادآور می‌شود در صورت حضور سران قوا در نمایشگاه، امکان ایجاد محدودیت‌هایی‌ وجود دارد

 

ایمنی‌

  1. متصدیان غرفه‌ها باید هرگونه‌ اشیاء و مواد قابل‌ اشتعال، جعبه‌های‌ خالی‌، وسایل‌ بسته‌بندی‌ و ... را از محل‌ نمایشگاه خارج نمایند و مجاز به‌ انباشت‌ آنها در فضای‌ داخلی‌ نمایشگاه نمی‌باشند.
  2. به‌ منظور افزایش‌ ایمنی‌ و مقابله‌ با آتش‌سوزی‌های‌ احتمالی‌، هر غرفه‌ بایستی‌ مجهز به‌ کپسول آتش‌نشانی‌ باشد.
    • کپسول‌های آتش‌نشانی می‌بایست در محل های امن، در معرض دید قرار گیرد و دسترسی به آن آسان باشد.
  3. در صورت وجود سیم‌کشی‌ نامناسب‌ و فاقد استاندارد در غرفه‌ها مراتب‌ را در اولین‌ فرصت‌ به‌ ستاد نمایشگاه اطلاع دهید.
  4. استعمال دخانیات در داخل‌ شبستان ممنوع است‌.
  5. درهنگام بروز حادثه‌، موضوع را سریعاً به‌ مسئولین‌ منتقل‌ نمایید و ضمن‌ حفظ‌ آرامش‌ از هجوم به‌ درهای‌ خروجی‌ خودداری‌ نمایید و با توجه‌ به‌ علائم‌ اضطراری‌ از کوتاه‌ترین‌ مسیر، سالن‌ را ترك نمایید.

 

نحوه رسیدگی‌ به‌ تخلفات احتمالی‌

  1. در صورت بروز تخلف، به مسئول غرفه (برای بار اول)، تذکر شفاهی و در صورت تکرار(بار دوم)، تذکر کتبی‌ داده خواهد شد.
    • تخلفات شامل هر نوع تخطی از قوانین و مقررات موضوعی نمایشگاه از قبیل؛ عدم رعایت شئون اسلامی و مقررات عمومی نمایشگاه، عدم نصب کتیبۀ نشریه، استفاده نامتعارف از بلندگو، فروش کتب و یا نشریات نامرتبط با فعالیت رسانه و... می‌باشد.
  2. داشتن تذکر، سبب کسر امتیاز کسب شده در انتخاب غرفۀ برتر خواهد شد.
  3. در صورت ادامه‌ و اصرار بر تخلف‌، موضوع در کمیتۀ‌ نظارت، مطرح و در خصوص ادامه‌ کار غرفه‌، تصمیم‌گیری‌ خواهد شد.
    • تعطیلی‌ یک‌ روزه و یا تعطیلی‌ کامل‌ غرفه‌ از جمله‌ تدابیر اتخاذ شده می‌باشد.

 

تجهیزات قابل واگذاری

در صورتی‌که هر یک از مشارکت‌کنندگانِ محترم تمایلی به غرفه سازی نداشته باشد، دبیرخانۀ نمایشگاه غرفه‌های تیپ و پیش‌ساخته را به همراه تجهیزات پایه در اختیار آنان قرار خواهد داد. این تجهیزات به ازای هر 12 مترمربع فضای اجاره شده شامل :

نام تجهیزات

تعداد

میز

1

صندلی

2

کانتر

1

صندلی کانتری

1

پریز برق

1

 

تخصیص میز و صندلی بیشتر و یا تجهیزات نمایشگاهی، منوط به پرداخت هزینۀ آن خواهد بود.

 

انتخاب غرفه‌ برتر

  1. شاخص‌های انتخاب غرفه‌ها و حداکثر امتیاز هر شاخص در شیوه‌نامۀ ذیل اعلام گردیده است.
    • رعایت ضوابط‌ و مقررات عمومی نمایشگاه در انتخاب غرفۀ برتر، مؤثر است‌.
  2. علاوه بر انتخاب و معرفی‌ غرفۀ‌ برتر در هر گروه، از 10 درصد غرفه‌های‌ فعال هرگروه بر اساس امتیاز کسب‌ شده، تقدیر خواهد شد.
  3. انتخاب سه غرفۀ برتر و فعال نمایشگاه بر اساس آرای مردمی و اعلام نظر بازدیدکنندگان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.


 شیوه‌نامۀ‌ انتخاب غرفۀ‌ برتر

شیوه‌نامه‌ زیر به‌ تصویب‌ شورای‌برنامه‌ریزی بیست‌ و چهارمین‌ نمایشگاه رسانه‌های ایران رسیده است‌:

١) در روز پایانی‌ نمایشگاه و در هر یک‌ از 8 گروه زیر، یک‌ غرفه‌ به‌ عنوان غرفۀ‌ برتر (مشروط به‌ کسب‌ حداقل‌ 70 امتیاز) توسط‌ هیأت انتخاب معرفی‌ می‌شود:

رسانه‌های مکتوب / رسانه‌های برخط / رسانه‌های نوین / صنایع خلاق و دانش‌بنیان‌ها / دانشگاهها / صنایع و خدمات مرتبط / رسانه‌های خارجی / روابط عمومی دستگاهها

در گروههای یاد شده در صورت پایین‌ بودن نسبی‌ تعداد غرفه‌ها، انتخابی صورت نمی‌گیرد.

٢) شاخص‌های‌ انتخاب غرفه‌ برتر به‌ شرح زیر است‌:

 

ردیف‌

شاخص‌

شرح

امتیاز

1

طراحی‌ و دکور

نور، رنگ، فضاسازی، حجم، تناسب، تعادل، تقارن، ارتفاع، بافت، هماهنگی

(هریک 2 امتیاز)

20

2

خلاقیت‌ در ارائه‌ خدمات

روش‌های نوین ارائۀ محصول، ارائه اطلاعات بروز، قرعه‌کشی و مسابقه، توزیع هدیه، حضور چهره‌های مشهور

(هریک 5 امتیاز)

20

3

میزان بازدید مخاطبان، استقبال از غرفه‌ها

4 نوبت بازدید کارشناسان، هر نوبت 15 دقیقه

(هر نوبت 5 امتیاز)

20

4

برنامه‌های‌ جانبی‌

هر برنامه 2 امتیاز

10

5

حضور مدیران و اعضای تحریریه در غرفه

حضور مدیرمسئول = هر روز 5 امتیاز

سایر اعضا = 5 امتیاز

15

6

رعایت نظم و انضباط

حضور به‌ موقع غرفه‌داران، رعایت مقررات عمومی

15

 

3) ارزیابی‌ شاخص‌ها توسط‌ اعضای‌ هیأت پنج نفره به‌ شرح زیر انجام می‌شود:

معاون امور محتوایی نمایشگاه (مدیرکل‌ مطبوعات و خبرگزاری‌های‌ داخلی‌).

مدیر اجرایی نمایشگاه.

رئیس کمیتۀ ارزیابی و نظارت نمایشگاه (مدیرعامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی نشرآوران).

رئیس کمیتۀ رویدادهای نمایشگاه (مدیرکل‌ دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌ رسانه‌ها‌).

رئیس کمیتۀ حراست.