به گزارش کمیته اطلاع رسانی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، همزمان با آغاز نخستین روز از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات (شنبه،١٦ آبان ماه) شاهد حضور بازدیدکنندگان بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات هستیم.

بر اساس این گزارش به رغم سردی هوا، فضای اولین روز از نمایشگاه به یمن حضور غرفه دارن و بازدیدکنندگان گرم شده است.

گفتنی است که همزمان با نزدیک شدن به اوقات شرعی، تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید در فضای نمایشگاه طنین انداز شد و پس از پخش اذان ظهر، نماز جماعت ظهر و عصر با حضور غرفه داران  و بازدیدکنندگان برپا شد.

اولین نماز جماعت ظهر و عصر در نخستین روز از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات برپا شد.

 

 

پوستر

کوتاه درباره نمایشگاه

تغییرات روزافزون فنآوری، ظهور رسانه‌های جدید، تنوع و عدم شناخت درست مخاطب از آن‌ها، همراه با رقابت شدید و نامطلوب حوزه خبر و محتوا، عرصه‌ای را برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان می‌طلبد تا در آن فعالان این حوزه به شناسایی فضاهای جدید و همچنین ارائه دستاوردهای خود در این حیطه بپردازند. اولین دوره‌ نمایشگاه مطبوعات در سال 1372 همزمان با نمایشگاه کتاب و در کنار آن برگزار شد. از سال 1385 این نمایشگاه حیات کاملا مستقلی از نمایشگاه کتاب را آغاز کرد و پاییز هر سال تا آبان ماه 1396 تشکیل شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا بعد از 6 سال بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را با نام و رویکرد جدید «نمایشگاه رسانه‌های ایران»، برپا نماید. نمایشگاه 1402 نمایشگاهی جامع از تمامی حوزه‌های رسانه‌ای است که مطبوعات -این رسانه مادر- به عنوان هسته اولیه و جزئی از خانواده جدید و بزرگ رسانه‌های ایران خواهد بود. امروزه رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، دانش‌بنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانه‌ای، انسان رسانه‌ها و سامانه‌های خبری نیز همگام با مطبوعات در حوزه‌های خبری و اطلاع‌رسانی از جایگاه قابل توجهی در «نمایشگاه رسانه‌های ایران» برخوردار بوده و تلاش برآن است تا در این گردهمایی بزرگ نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

بیشتر ...