مراسم پایانی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در مصلای بزرگ تهران در حالی آغاز شد که بازدید از نمایشگاه تا ساعت ٢٠ امشب ادامه دارد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه مطبوعات، در این مراسم غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد، سفرا و مهمانان خارجی، نمایندگان مجلس و مدیران خبرگزاری‌ها و مطبوعات ایران حضور دارند.

غرفه‌های برتر نمایشگاه در ٩ بخش خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، مؤسسات مطبوعاتی، رسانه‌های محلّی (۲ غرفه)، دین و اندیشه، آموزشی - تخصصی، سیاسی- اقتصادی، عمومی-خانوادگی و فرهنگی و هنری معرفی خواهند شد.

همچنین از سه رسانه به خاطر رعایت پاکیزه نویسی زبان فارسی  در سه بخش خبرگزاری ها، روزنامه‌های سراسری و نشریات محلی، تجلیل به عمل می آید.

پوستر

کوتاه درباره نمایشگاه

تغییرات روزافزون فنآوری، ظهور رسانه‌های جدید، تنوع و عدم شناخت درست مخاطب از آن‌ها، همراه با رقابت شدید و نامطلوب حوزه خبر و محتوا، عرصه‌ای را برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان می‌طلبد تا در آن فعالان این حوزه به شناسایی فضاهای جدید و همچنین ارائه دستاوردهای خود در این حیطه بپردازند. اولین دوره‌ نمایشگاه مطبوعات در سال 1372 همزمان با نمایشگاه کتاب و در کنار آن برگزار شد. از سال 1385 این نمایشگاه حیات کاملا مستقلی از نمایشگاه کتاب را آغاز کرد و پاییز هر سال تا آبان ماه 1396 تشکیل شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا بعد از 6 سال بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را با نام و رویکرد جدید «نمایشگاه رسانه‌های ایران»، برپا نماید. نمایشگاه 1402 نمایشگاهی جامع از تمامی حوزه‌های رسانه‌ای است که مطبوعات -این رسانه مادر- به عنوان هسته اولیه و جزئی از خانواده جدید و بزرگ رسانه‌های ایران خواهد بود. امروزه رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، دانش‌بنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانه‌ای، انسان رسانه‌ها و سامانه‌های خبری نیز همگام با مطبوعات در حوزه‌های خبری و اطلاع‌رسانی از جایگاه قابل توجهی در «نمایشگاه رسانه‌های ایران» برخوردار بوده و تلاش برآن است تا در این گردهمایی بزرگ نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

بیشتر ...