بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، با نام و رویکرد جدید «نمایشگاه رسانه‌های ایران» توسط معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. به منظور برآورد تعداد متقاضیان و با هدف برنامه‌ریزی و پیش‌بینی میزان تخصیص فضا، گروه‌بندی موضوعی رسانه‌ها، تأمین ملزومات و امکانات نمایشگاهی، تدارکات و تأمین شبکه وخطوط مخابراتی و اینترنتی مورد نیاز و سایر تمهیدات جانبی، مرحله پیش ثبت نام متقاضیان حضور در این نمایشگاه از ساعت 10 صبح روز یکشنبه 24/10/1402 لغایت چهارشنبه 27/10/1402 از طریق وبسایت pressexpo.ir  صورت می‌پذیرد.

- شایان ذکر است، صرفا مؤسسات، رسانه‌ها و مجموعه‌های ذیل می توانند در این نمایشگاه شرکت کنند:

1. رسانه های مکتوب: مؤسسات مطبوعاتی و روزنامه‌ها / نشریات (هفته نامه‌ها، ماهنامه‌ها، فصلنامه‌هاو…)

2. رسانه های برخط: خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری و اطلاع رسانی

3. رسانه‌های نوین مجازی: سامانه‌های خبری) اپلیکیشن ها و سکوهای خبری (/ کانال ها ، شبکه های اجتماعی و صفحات مجازی/ انسان رسانه‌ها/ رسانه‌های کاربرمحور 

4. صنایع خلاق رسانه ای/ شرکتهای دانش بنیان رسانه ای / شرکت‌ها و موسسات تولیدکننده محتوای مجازی و رسانه ای/ مجموعه های پایش، رصد و تحلیل داده و غیره

5. دانشگاه ها و دانشکده ها ، اندیشکده ها و موسسات آموزشی حوزه ارتباطات و رسانه/ موسسات پژوهشی حوزه ارتباطات و رسانه

6. سایر: صنایع و خدمات مرتبط با حوزه رسانه و اطلاع رسانی اعم از : چاپ، کاغذ، توزیع/ کانونهای آگهی و تبلیغاتی/ شرکت های طراحی و توسعه سامانه های خبری و موسسات تبلیغات رسانه ها 

7. نمایندگی های رسانه های خارجی

8. روابط عمومی دستگاه ها، سازمان‌ها و نهادها

 

- زمان ثبت نام قطعی و انتخاب محل غرفه (جانمایی الکترونیکی) متعاقبا اعلام خواهد شد.

- ضوابط و شرایط شرکت در نمایشگاه

- رسانه‌هایی که اطلاعات آن‌ها در سامانه جامع رسانه های کشور (e-rasaneh.ir) موجود نباشد، می‌بایست فرم موجود در سایت را به دقت کامل نموده و از ارائه اطلاعات خلاف واقع خودداری کنند.

- ستاد برگزاری نمایشگاه تعهدی برای پذیرش و تأمین غرفه برای رسانه‌هایی که پیش ثبت نام نکرده‌اند، ندارد.

- «پیش ثبت نام» به منزله قطعیت ثبت نام نیست. همچنین متراژ پایه و ضوابط تخصیصی قطعی بعد از پیش ثبت نام و برآورد میزان تقاضاها مشخص و به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

- تصمیم گیری در خصوص تعیین گروه نهایی هر رسانه توسط ستاد نمایشگاه صورت می‌گیرد. (چنانچه خود رسانه در پیش ثبت نام، ‌گروه خود را به درستی انتخاب کرده باشد تغییری در آن داده نمی شود. همچنین رسانه‌های اختصاصی تک زمینه‌ای علاوه بر گروه آموزشی-تخصصی، امکان انتخاب گروه مرتبط با زمینه انتشار خود را نیز دارند.)

- جانمایی «گروه» هر رسانه به عهده ستاد برگزاری و جانمایی «غرفه» هر رسانه در گروه مربوطه، پس از ثبت نام قطعی، توسط خود رسانه و براساس انتخاب روی نقشه به صورت آنلاین انجام می‌گیرد. همچنین هزینه غرفه صرفا از طریق درگاه بانکی سایت نمایشگاه قابل واریز خواهد بود.

- شرایط و مشروح ضوابط اجرایی و فنی همزمان با ثبت نام قطعی منتشر می‌شود.

- در صورت محدودیت فضا، رسانه‌هایی که نامنظم منتشر می‌شوند، پذیرش نخواهند شد. بدیهی است نشریاتی که منتشر نمی شوند، امکان حضور در نمایشگاه را ندارند.

- پس از ثبت نام قطعی و گروه‌بندی نهایی رسانه‌های متقاضی حضور در نمایشگاه، در مرحله جانمایی الکترونیک، رسانه‌های برتر نمایشگاه دوره گذشته و رسانه‌های دارای ضریب کیفی بالا (بعد از تصویب در شورای سیاستگذاری نمایشگاه اعلام می‌شود)، از اولویت انتخاب مکان غرفه برخوردار خواهند بود.

- ستاد برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران از طریق شماره تلفن 021-88317058، تلفکس 88319539- 021 و  پیام‌رسان بله به شماره 09199784697 همه روزه به غیر از ایام تعطیل از ساعت 8 تا 17 پاسخگوی سوالات است.

پوستر

کوتاه درباره نمایشگاه

تغییرات روزافزون فنآوری، ظهور رسانه‌های جدید، تنوع و عدم شناخت درست مخاطب از آن‌ها، همراه با رقابت شدید و نامطلوب حوزه خبر و محتوا، عرصه‌ای را برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان می‌طلبد تا در آن فعالان این حوزه به شناسایی فضاهای جدید و همچنین ارائه دستاوردهای خود در این حیطه بپردازند. اولین دوره‌ نمایشگاه مطبوعات در سال 1372 همزمان با نمایشگاه کتاب و در کنار آن برگزار شد. از سال 1385 این نمایشگاه حیات کاملا مستقلی از نمایشگاه کتاب را آغاز کرد و پاییز هر سال تا آبان ماه 1396 تشکیل شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا بعد از 6 سال بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را با نام و رویکرد جدید «نمایشگاه رسانه‌های ایران»، برپا نماید. نمایشگاه 1402 نمایشگاهی جامع از تمامی حوزه‌های رسانه‌ای است که مطبوعات -این رسانه مادر- به عنوان هسته اولیه و جزئی از خانواده جدید و بزرگ رسانه‌های ایران خواهد بود. امروزه رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، دانش‌بنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانه‌ای، انسان رسانه‌ها و سامانه‌های خبری نیز همگام با مطبوعات در حوزه‌های خبری و اطلاع‌رسانی از جایگاه قابل توجهی در «نمایشگاه رسانه‌های ایران» برخوردار بوده و تلاش برآن است تا در این گردهمایی بزرگ نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

بیشتر ...