ساعت سرور:

پیش ثبت نام متقاضیان حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از 4شهریور تا 10 شهریور از طریق وبسایت نمایشگاه انجام می شود.


نمایشگاه امسال در نیمه اول آبان ماه برگزار می شود و به منظور برآورد تعداد متقاضیان و برنامه ریزی برای پیش بینی فضای مورد نیاز و گروه بندی موضوعی، تأمین امکانات نمایشگاهی، تدارکات و تهیه خطوط مخابراتی و اینترنتی مورد نیاز و ...، در این مرحله نسبت به پیش ثبت نام متقاضیان از تاریخ 4 تا 10 شهریورماه سال جاری اقدام می شود.

شایان ذکر است، صرفا مؤسسات مطبوعاتی، رسانه و مجموعه‌های زیر می توانند در نمایشگاه شرکت کنند:

1. مؤسسات مطبوعاتی، روزنامه ها، هفته نامه ها، دو هفته نامه ها، ماهنامه ها، دو ماهنامه ها، فصلنامه ها

2. خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و اطلاع رسانی

3. تشکل های عضو شورای هماهنگی تشکل های مدیریتی مطبوعاتی و شورای هماهنگی تشکل های روزنامه نگاری

4. صنایع خدمات مرتبط با حوزه رسانه و اطلاع رسانی ( چاپ، کاغذ، توزیع، کانونهای آگهی و تبلیغاتی، موسسات آموزش های تخصصی، نرم افزارهای اطلاع رسانی و (...

5. روابط عمومی دستگاه ها و سازمان های دولتی

6. نمایندگی های رسانه های خارجی در تهران

در این مرحله به منظور جلوگیری از ورود متقاضیان غیر واقعی، برای متقاضیان غرفه های 6 متری(کانتر ویژه) مبلغ یک میلیون ریال، برای متقاضیان غرفه‌های 12 و 24 متری، دو میلیون ریال و از متقاضیان غرفه‌های 48 و 96 متری 10میلیون ریال دریافت می شود. بدیهی است مبالغ قید شده در هنگام ثبت نام قطعی و واریز هزینه واگذاری غرفه، محاسبه و از رقم نهایی کسر می شود.

* یادآور می شود در صورت عدم ثبت نام قطعی، مبلغ پیش ثبت نام عودت داده نمی شود.

* زمان ثبت نام قطعی و انتخاب محل غرفه (جانمایی الکترونیکی) متعاقبا اعلام خواهد شد.

متراژ (مساحت) مبلغ پایه به ازای هر متر (ریال) متقاضیان بخش غیر خصوصی متقاضیان بخش خصوصی متقاضیان استانی و محلی
6 600.000 - 3.600.000 3.600.000
12 1.000.000 12.000.000 6.000.000 4.500.000
24 1.300.000 31.200.000 15.600.000 11.700.000
48 2.200.000 105.600.000 52.800.000 52.800.000
96 3.500.000 336.000.000 168.000.000 168.000.000


 متراژ و مساحت اعلام شده در هنگام پیش ثبت نام، درخواست پیشنهادی رسانه می باشد و ستاد برگزاری هیچ تعهدی برای تأمین همان متراژ درخواستی ندارد و بر اساس مساحت موجود،  حجم تقاضاها و محدوده هرگروه تصمیم گیری می شود.

 گروه های اولیه نمایشگاهی به شرح زیر است:
این گروه بندی، قطعی نبوده و ممکن است پس از برآوردهای ناشی از ثبت نام اولیه، برخی از گروه‌ها، حذف و یا ادغام و یا بر تعداد این گروه اضافه شود.

  • مؤسسات مطبوعاتی (حداقل ٣رسانه فعال که یکی از آنها روزنامه باشد)
  • روزنامه های سراسری
  • خبرگزاری های عمومی (خبرگزاری های تخصصی می بایست صرفا در بخش موضوعی خود ثبت نام نمایند)
  • دین و اندیشه
  • فرهنگی، هنری
  • سیاسی، اقتصادی
  • آموزشی، تخصصی، اختصاصی (تک زمینه‌ای)
  • خانواده
  • کودک و نوجوان
  • ورزشی
  • غیرفارسی زبان
  • استانی و منطقه ای
  • تشکل ها
  • کانونهای آگهی و تبلیغاتی
  • کسب و کار مرتبط (چاپ، کاغذ، توزیع، موسسات بازاریابی، موسسات آموزش های تخصصی، نرم افزارهای اطلاع رسان و...)
  • روابط عمومی دستگاه ها و سازمان های دولتی
  • رسانه های خارجی (دفاتر مستقر در تهران)

ضوابط و شرایط شرکت در نمایشگاه

1- رسانه هایی که اطلاعات آن ها در سامانه جامع رسانه های کشور (e-rasaneh.ir) موجود نباشد، امکان پیش ثبت نام وحضور در نمایشگاه را ندارند.

2- ستاد برگزاری نمایشگاه تعهدی برای پذیرش و تأمین غرفه برای رسانه هایی که پیش ثبت نام نکرده اند، ندارد.

3 - پیش ثبت نام» به منزله قطعیت ثبت نام نیست. همچنین متراژ پایه و ضوابط تخصیصی بعد از پیش ثبت نام و برآورد میزان تقاضاها مشخص و به رسانه ها اعلام خواهد شد.

4- تصمیم گیری در خصوص تعیین گروه نهایی هر رسانه توسط ستاد نمایشگاه صورت می گیرد. ( چنانچه خود رسانه در پیش ثبت نام، ‌گروه خود را به درستی انتخاب کرده باشد تغییری داده نمی شود. همچنین رسانه‌های اختصاصی تک زمینه ای می توانند علاوه بر گروه آموزشی – تخصصی، امکان انتخاب گروه مرتبط با زمینه انتشار خود را نیز دارند.)

5- برای رسانه های بخش خصوصی تعرفه واگذاری غرفه ها با 50 درصد تخفیف محاسبه می شود. رسانه‌های استانی نیز با توجه به متراژ درخواستی از تخفیف ویژه برخوردار خواهند شد.(مطابق جدول فوق)

6- جانمایی « گروه» هر رسانه به عهده ستاد برگزاری و جانمایی «غرفه» هر رسانه در گروه مربوطه، پس از ثبت نام قطعی، توسط خود رسانه و براساس انتخاب روی نقشه بصورت آنلاین انجام می گیرد. همچنین هزینه غرفه صرفا از طریق درگاه بانکی سایت نمایشگاه قابل واریز خواهد بود.

7- برای هر 12 متر غرفه و کمتر از آن، حداکثر 2 عدد کارت متصدی غرفه صادر خواهد شد.

8- نهایت ارتفاع سازه های نمایشگاه 3.5 متر (سه متر و نیم) است و زمان پیش بینی شده برای ساخت و ساز غرفه 3 روز می باشد.

9- سایر شرایط و مشروح ضوابط اجرایی و فنی همزمان با ثبت نام قطعی منتشر می شود.

10- در صورت محدودیت فضا، رسانه هایی که نامنظم منتشر می شوند، پذیرش نشده و مبلغ واریزی بابت پیش ثبت نام عودت داده می شود. نشریاتی که منتشر نمی شوند، امکان حضور در نمایشگاه ندارند.

11- پس از ثبت نام قطعی و گروه بندی نهایی رسانه های متقاضی حضور در نمایشگاه مطبوعات، در مرحله جانمایی الکترونیک، رسانه های برتر نمایشگاه سال گذشته و رسانه های دارای ضریب کیفی بالا (بعد از تصویب در شورای سیاستگذاری نمایشگاه اعلام می شود)، از اولویت انتخاب مکان غرفه برخوردار خواهند بود . این مزیت شامل غرفه های انتخاب شده تحت عنوان «غرفه فعال» در سال 95 نمی شود .

12- در صورت انصراف از حضور در نمایشگاه، هزینه های دریافت شده برای پیش ثبت نام و همچنین ثبت نام قطعی عودت داده نمی شود.

13. بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری نمایشگاه، پس از پیش ثبت نام و بر اساس میزان تقاضا، یک یا چند بخش از گروه‌های 17 گانه نمایشگاه(به جز گروه سیاسی-اقتصادی) در طبقه فوقانی مصلی جانمایی خواهند شد.

14. نشریات مشمول بسته‌ حمایتی 96 و نشریات بخش خصوصی نوپا (دریافت مجوز از مهر 95) از تخفیف ویژه 30 درصدی برخوردار خواهند شد.

کمیته اجرایی ستاد برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از طریق شماره تلفن های 84095179 ، 84095168 و 09364348001 همه روزه به غیر از ایام تعطیل از ساعت 8 تا 17 پاسخگوی سوالات است.

پوستر نمایشگاه

کوتاه درباره نمایشگاه

نمایشگاه مطبوعات عرصه ای برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان است.
در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات، علاوه بر گفتگوی بی واسطه مسئولان و مردم با رسانه‌ها، طرح مطالبات و پاسخگویی به مشکلات، برپایی نشست‌های حرفه‌ای، تخصصی و عمومی، جدای از بهره برداری رسانه‌ها از این ظرفیت و ضیافت ملی، منجر به طرح، آسیب‌شناسی و یافتن راهکارهای مناسب در موضوعات مختلف و مبتلابه جامعه می‌شود.
برگزاری کارگاه‌های تخصصی و کاربردی با حضور استادان ارتباطات و پیشکسوتان حوزه رسانه و همچنین حضور مهمانان خارجی که عمدتاً روزنامه نگاران بین المللی رسانه‌های شناخته جهان هستند، ضمن استفاده از فضای آموزشی نمایشگاه، به توسعه تعاملات رسانه‌ای نیز کمک خواهد کرد.

بیشتر ...