ساعت سرور:

همزمان با برپایی نمایشگاه مطبوعات تفاهم نامه همکاری رسانه ای بین معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران و رییس شورای مطبوعات جمهوری آذربایجان امضا شد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، این تفاهم نامه با هدف تقویت فعالیت های رسانه ای و ایجاد و گسترش همکاری های دوجانبه و چند جانبه بین رسانه های دو کشور با حضور حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افلاطون آماشوف رییس شورای مطبوعات جمهوری آذربایجان به امضا رسید.
تبادل مستقیم تولیدات رسانه های دو کشور ایران و آذربایجان منطبق بر قوانین و مقررات دو کشور که براساس آن طرفین تلاش می کنند رسانه های کشور متبوع خود را برای ایجاد و تقویت همکاری های رسانه ای و تبادل تولیدات رسانه ای اعم از خبر، گزارش، عکس و غیره به زبان فارسی و آذری ترغیب کنند، از دیگر اهداف این تفاهم نامه عنوان شده است.
حسین انتظامی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه امضای این تفاهم نامه خاطرنشان کرد: رسانه های دو کشور براساس توافق فی مابین، اخبار و محتوای دریافتی از طرف مقابل را در رسانه متبوع خود با ذکر منبع اولیه خبر و با رعایت اصل امانتداری در محتوا منتشر خواهند کرد.
افلاطون آماشوف رییس شورای مطبوعات جمهوری آذربایجان در حاشیه امضای این تفاهم نامه با ابراز خرسندی از حضور در ایران و قدردانی از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، گفت: انتقال تجربیات، برپایی کارگاه های آموزشی در دو کشور و استفاده از ظرفیت های گردشگری، فرهنگی و اجتماعی را هم در این تفاهم نامه مدنظر قرار دادیم.
وی اظهار امیدواری کرد: بعد از پایان دوره سه ساله، این تفاهم نامه تمدید و همکاری رسانه ایران و آذربایجان بیشتر می شود.

پوستر نمایشگاه

پوستر بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

کوتاه درباره نمایشگاه

نمایشگاه مطبوعات عرصه ای برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان است.
در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات، علاوه بر گفتگوی بی واسطه مسئولان و مردم با رسانه‌ها، طرح مطالبات و پاسخگویی به مشکلات، برپایی نشست‌های حرفه‌ای، تخصصی و عمومی، جدای از بهره برداری رسانه‌ها از این ظرفیت و ضیافت ملی، منجر به طرح، آسیب‌شناسی و یافتن راهکارهای مناسب در موضوعات مختلف و مبتلابه جامعه می‌شود.
برگزاری کارگاه‌های تخصصی و کاربردی با حضور استادان ارتباطات و پیشکسوتان حوزه رسانه و همچنین حضور مهمانان خارجی که عمدتاً روزنامه نگاران بین المللی رسانه‌های شناخته جهان هستند، ضمن استفاده از فضای آموزشی نمایشگاه، به توسعه تعاملات رسانه‌ای نیز کمک خواهد کرد.

بیشتر ...