به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، سردار موسی کمالی، مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفۀ ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با مهر، گفت: نهضت مهارت‌آموزی را در نیروهای مسلح راه انداخته‌ایم و بنا داریم تا با کار عملی و تبلیغی و ترویجی را در کشور راه بیندازیم.
وی عنوان کرد: می‌خواهیم این پیام را به جامعه بدهیم که خانواده‌ها و جوانان صرفاً به‌دنبال مدرک‌گرایی نباشند بلکه مترصد آموزش یک کار و مهارت باشند.
مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفۀ ستاد کل نیروهای مسلح افزود: تاکنون با ۲۶ دستگاه‌ متولی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با مهارت‌آموزی تفاهم‌نامه‌های امضا کردیم تا به سربازان در نیروهای مسلح این مهارت‌ها را بیاموزند. سردار کمالی اعلام اینکه تاکنون به بیش از یک‌میلیون و ۴۵٠هزار نفر از سربازان در کمتر از شش‌سال گذشته آموزش دادیم، افزود: با مهارت‌آموزی و آموزش این سربازان آن‌ها موفق شدند پس از پایان خدمت وارد بازار کار شوند.
کمالی گفت: شعار ما این است که هر جوانی که وارد خدمت سربازی می‌شود در این دوره کار بیاموزد و از نیروهای مسلح ترخیص شود.
مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفۀ ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: همیشه گفتم رسانه‌ها پیش‌قراولان و سربازان نهضت اطلاع‌رسانی و روشنگری هستند با توجه به اینکه کنون مدرک‌گرایی به‌ناحق جایگاه بالایی را به دست آورده رسانه‌ها می‌توانند در فرهنگ‌سازی کمک کنند تا جوانان به سمت مهارت‌آموزی بروند.
سردار کمالی خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌ها می‌توانند عملکرد ما را در حوزۀ مهارت‌آموزی سربازان به اطلاع جامعه برسانند تا سربازان بدانند این دوره یک خدمت متقابل است و جوان که وارد نیروهای مسلح می‌شود و هدف او حفظ استقلال تمامیت‌ارضی کشور و خدمت به آن است به طور متقابل نیروهای مسلح نیز خدماتی به او ارائه می‌دهند تا او بتواند حرفه‌ای بیاموزد.
او دربارۀ برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران پس از شش‌سال وقفه از برگزاری نمایشگاه مطبوعات و گسترش این نمایشگاه گفت: قشر رسانه‌ای که به‌عنوان پیش‌قراولان نهضت اطلاع‌رسانی و روشنگری مردم هستند خودشان همیشه مظلومند و معتقدم این نمایشگاه لازم است که هرسال با امکانات بیشتری برگزار شود و اطلاع‌رسانی بیش‌تری نسبت به برگزاری آن اتفاق بیفتد تا مردم جامعه بدانند یک خبرنگار برای اطلاع‌رسانی و تولید یک خبر چه میزان متحمل زحمت می‌شود.
بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، که از یک‌شنبه، ٢٩ بهمن آغاز شده، تا فردا (چهارشنبه، دوم اسفند) در مصلی امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.

پوستر

کوتاه درباره نمایشگاه

تغییرات روزافزون فنآوری، ظهور رسانه‌های جدید، تنوع و عدم شناخت درست مخاطب از آن‌ها، همراه با رقابت شدید و نامطلوب حوزه خبر و محتوا، عرصه‌ای را برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان می‌طلبد تا در آن فعالان این حوزه به شناسایی فضاهای جدید و همچنین ارائه دستاوردهای خود در این حیطه بپردازند. اولین دوره‌ نمایشگاه مطبوعات در سال 1372 همزمان با نمایشگاه کتاب و در کنار آن برگزار شد. از سال 1385 این نمایشگاه حیات کاملا مستقلی از نمایشگاه کتاب را آغاز کرد و پاییز هر سال تا آبان ماه 1396 تشکیل شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا بعد از 6 سال بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را با نام و رویکرد جدید «نمایشگاه رسانه‌های ایران»، برپا نماید. نمایشگاه 1402 نمایشگاهی جامع از تمامی حوزه‌های رسانه‌ای است که مطبوعات -این رسانه مادر- به عنوان هسته اولیه و جزئی از خانواده جدید و بزرگ رسانه‌های ایران خواهد بود. امروزه رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، دانش‌بنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانه‌ای، انسان رسانه‌ها و سامانه‌های خبری نیز همگام با مطبوعات در حوزه‌های خبری و اطلاع‌رسانی از جایگاه قابل توجهی در «نمایشگاه رسانه‌های ایران» برخوردار بوده و تلاش برآن است تا در این گردهمایی بزرگ نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

بیشتر ...