به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی صادقی، معاون قوۀ قضائیه و رئیس مرکز توسعۀ حل اختلاف قوۀ قضائیه در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، گفت: شیوۀ کار رسانه‌ها از سبک سنتی تغییر کرده و به‌سرعت توسعه یافتند و بسیار متنوع شدند، تکثر آن‌ها از حد فرا رفته است. وی ادامه داد: من چندسال قبل در همایش حقوق ارتباطات که در دانشگاه علامۀ طباطبایی برگزار شد گفتم که دچار یک فراکثرت‌گرایی رسانه‌ای شده‌ایم یک اتفاق فراتر از کثرت متعارف رخ داده است. معاون قوۀ قضائیه تصریح کرد: در حال حاضر فضای رسانه‌ای به نحوی شکل گرفته است که انسان رسانه‌ها مورد توجه جامعه هستند و این‌طور نیست که بگوییم حتی یک فرد یک رسانه است بلکه یک فرد گاهی تا چند نقش و رسانه محسوب شود.
صادقی افزود: یک پدیدۀ مهم در فراکثرت‌گرایی و انسان رسانه‌ها این است که یک انسان می‌تواند انسان‌ها باشد و امروز دنیای جامعه را صرفاً رسانه‌های سنتی شکل نمی‌دهند بلکه رسانه‌های جدید و فضای مجازی به شدت و سرعت ذهن و افکار مردم همچنین ارزش‌های جامعه و زیست مردم و هر آنچه در آن است را تحت شعاع خود قرار می‌دهند و شکل می‌دهند.
وی با اشاره به تغییر و تحولات در برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران که در گذشته نمایشگاه مطبوعات بود تصریح کرد: توسعه نمایشگاه رسانه‌ها کار به جایی بود چرا که نمی‌توان به رسانه صرفاً به‌عنوان روزنامه، مجله، سایت و خبرگزاری نگاه کرد حتماً باید نمایشگاه رسانه‌ها بیش از این هم توسعه پیدا کند و این تنوع به رسمیت شناخته شود و اهمیت آن مورد توجه قرار گیرد.
معاون قوه قضائیه اظهار کرد: لازم است از ظرفیت‌های نمایشگاه رسانه‌ها به نحو احسن استفاده کنیم و مدیریت این فضا را به دست بیگانگان ندهیم و باید به سرعت همه انسان‌های متعهد و دلسوز برای فرهنگ ایران‌زمین ارزش‌های جامعه ایرانی در این فضاها حضور یابند و مهار جریان‌های رسانه‌ای را در دست بگیرند.
بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، که از یک‌شنبه، ٢٩ بهمن آغاز شده، تا فردا (چهارشنبه، دوم اسفند) در مصلی امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.

پوستر

کوتاه درباره نمایشگاه

تغییرات روزافزون فنآوری، ظهور رسانه‌های جدید، تنوع و عدم شناخت درست مخاطب از آن‌ها، همراه با رقابت شدید و نامطلوب حوزه خبر و محتوا، عرصه‌ای را برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان می‌طلبد تا در آن فعالان این حوزه به شناسایی فضاهای جدید و همچنین ارائه دستاوردهای خود در این حیطه بپردازند. اولین دوره‌ نمایشگاه مطبوعات در سال 1372 همزمان با نمایشگاه کتاب و در کنار آن برگزار شد. از سال 1385 این نمایشگاه حیات کاملا مستقلی از نمایشگاه کتاب را آغاز کرد و پاییز هر سال تا آبان ماه 1396 تشکیل شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا بعد از 6 سال بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را با نام و رویکرد جدید «نمایشگاه رسانه‌های ایران»، برپا نماید. نمایشگاه 1402 نمایشگاهی جامع از تمامی حوزه‌های رسانه‌ای است که مطبوعات -این رسانه مادر- به عنوان هسته اولیه و جزئی از خانواده جدید و بزرگ رسانه‌های ایران خواهد بود. امروزه رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، دانش‌بنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانه‌ای، انسان رسانه‌ها و سامانه‌های خبری نیز همگام با مطبوعات در حوزه‌های خبری و اطلاع‌رسانی از جایگاه قابل توجهی در «نمایشگاه رسانه‌های ایران» برخوردار بوده و تلاش برآن است تا در این گردهمایی بزرگ نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

بیشتر ...