رئیس ستاد انتخابات کشور:

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، «سیدمحمدحسین شاهچراغی»، رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران اقدام خوبی‌ست که بر خود لازم می‌دانم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از وزیر محترم تا معاونان دست‌مریزاد بگویم. به‌نظرم برگزاری این نمایشگاه پس از شش‌سال وقفه کار بزرگی‌ست.

شاهچراغی افزود: امروز از نمایشگاه رسانه‌های ایران بازدید کردم و این اقدام را مثبت ارزیابی می‌کنم. رسانه‌ها و مطبوعات محل بروز، ظهور و رویش دیدگاه‌ها و نظرات مختلف گروه‌های جامعه است.
وی تأکید کرد: به‌نظرم برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران کار ارزشمندی است و برگزاری آن بیانگر توانایی وزارت ارشاد در این دولت است چه‌بسا ممکن بود همانند دولت قبلی که نمایشگاه را برگزار نمی‌کرد و درصدد حذف آن بود مدیران فعلی نیز بخواهند از برپایی نمایشگاه سر باز زنند.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: به‌نظرم از نمایشگاه رسانه‌های ایران استقبال خوبی به عمل آمده امیدوارم این نمایشگاه در حوزۀ مطبوعات و رسانه‌ها سالانه و به‌طور مستمر برگزار شود.
بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، که از دیروز (یک‌شنبه، ٢٩ بهمن) آغاز شده، تا چهارشنبه، دوم اسفند در مصلی امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.

پوستر

کوتاه درباره نمایشگاه

تغییرات روزافزون فنآوری، ظهور رسانه‌های جدید، تنوع و عدم شناخت درست مخاطب از آن‌ها، همراه با رقابت شدید و نامطلوب حوزه خبر و محتوا، عرصه‌ای را برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان می‌طلبد تا در آن فعالان این حوزه به شناسایی فضاهای جدید و همچنین ارائه دستاوردهای خود در این حیطه بپردازند. اولین دوره‌ نمایشگاه مطبوعات در سال 1372 همزمان با نمایشگاه کتاب و در کنار آن برگزار شد. از سال 1385 این نمایشگاه حیات کاملا مستقلی از نمایشگاه کتاب را آغاز کرد و پاییز هر سال تا آبان ماه 1396 تشکیل شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا بعد از 6 سال بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را با نام و رویکرد جدید «نمایشگاه رسانه‌های ایران»، برپا نماید. نمایشگاه 1402 نمایشگاهی جامع از تمامی حوزه‌های رسانه‌ای است که مطبوعات -این رسانه مادر- به عنوان هسته اولیه و جزئی از خانواده جدید و بزرگ رسانه‌های ایران خواهد بود. امروزه رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، دانش‌بنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانه‌ای، انسان رسانه‌ها و سامانه‌های خبری نیز همگام با مطبوعات در حوزه‌های خبری و اطلاع‌رسانی از جایگاه قابل توجهی در «نمایشگاه رسانه‌های ایران» برخوردار بوده و تلاش برآن است تا در این گردهمایی بزرگ نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

بیشتر ...