ساعت سرور:

ستاد برگزاری نمایشگاه مطبوعات طی اطلاعیه ای با اشاره به مقررات غرفه سازی و برخی موارد انظباطی ‏نمایشگاه از برپایی غرفه‌ گروه‌های «نشریات آموزشی- تخصصی و ادارات ارشاد استان‌ها» در طبقه فوقانی ‏مصلی امام خمینی(ره) خبر داد.‏


به گزارش کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه مطبوعات در این اطلاعیه بر تطابق نام غرفه ها (کتیبه) با عنوانی که ‏متقاضی، در سامانه ثبت کرده و به تایید ستاد نمایشگاه هم رسیده تاکید و تصریح شده است: متقاضیانی که ‏با بیش از یک رسانه در نمایشگاه حاضر می‌شوند، می‌توانند تا قبل از جانمایی الکترونیکی، نام پیشنهادی ‏خود برای کتیبه را ارائه دهند تا پس از بررسی، نام نهایی غرفه اعلام شود‎.‎
در ادامه تصریح شده است: استفاده از عنوان موسسه یا صاحب امتیاز حقوقی در کتیبه هر غرفه به جای نام ‏رسانه، در صورت رعایت ضوابط قانونی و تایید ستاد برگزاری، بلامانع است‎.
ستاد برگزاری نمایشگاه مطبوعات حضور مشترک رسانه ها در یک غرفه را در صورتی که تا پیش از زمان ‏جانمایی به اطلاع و تایید ستاد نمایشگاه رسیده باشد، بلامانع دانسته و افزوده است: اطلاعات مندرج در ‏تابلوهای داخلی نیز باید ذیل نام اصلی یا متعلق به مهمانان آن غرفه که قبلا در سامانه ثبت شده، باشد. (در ‏بخش كسب و كار مرتبط نيز کتیبه باید دقيقاً برابر عنوان مندرج در آگهي روزنامه رسمي كشور باشد‎.‎‏)‏
در این اطلاعیه همچنین اشاره شده است:  هرگونه ساخت و ساز، رنگ آميزي و فعاليتي كه باعث آسيب ‏رسانی به محوطه شبستان شود،‌ در داخل شبستان ممنوع بوده و متصدیان غرفه‌ها صرفاً مجاز به نصب ‏قطعات از پيش آماده شده، هستند‎.

بر اساس این گزارش، هر يك از غرفه ها صرفاً براي ارائه آثار (نشريه) يا فعاليت مرتبط با حوزه مطبوعات كه ‏داراي پروانه انتشار از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستند اختصاص يافته، لذا از واگذاري آن به غير و ‏يا ارائه محصولات غيرمرتبط با رسانه خودداري شود.‏‎
ستاد برگزاری همچنین در این اطلاعیه اعلام کرده است:‏‎ ‎نصب دكل مخابراتي يا اينترنت پرسرعت با توجه به ‏اختلالاتي كه ممكن است براي ساير همكاران و غرفه ها ايجاد كند منوط به كسب مجوز از ستاد نمايشگاه ‏است.‏‎
در ادامه به بند 19 نظامنامه نمایشگاه مطبوعات اشاره و تاکید شده است:‏‎ ‎به منظور جلوگيري از مزاحمت ‏براي ساير غرفه ها، سيستم صوتي غرفه ها نبايد بيشتر از 10وات توان خروجي و يا بيشتر از شعاع سه متر ‏قابل شنيدن باشد‎.‎
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از 5 تا 12 آبان ماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.‏

پوستر نمایشگاه

کوتاه درباره نمایشگاه

نمایشگاه مطبوعات عرصه ای برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان است.
در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات، علاوه بر گفتگوی بی واسطه مسئولان و مردم با رسانه‌ها، طرح مطالبات و پاسخگویی به مشکلات، برپایی نشست‌های حرفه‌ای، تخصصی و عمومی، جدای از بهره برداری رسانه‌ها از این ظرفیت و ضیافت ملی، منجر به طرح، آسیب‌شناسی و یافتن راهکارهای مناسب در موضوعات مختلف و مبتلابه جامعه می‌شود.
برگزاری کارگاه‌های تخصصی و کاربردی با حضور استادان ارتباطات و پیشکسوتان حوزه رسانه و همچنین حضور مهمانان خارجی که عمدتاً روزنامه نگاران بین المللی رسانه‌های شناخته جهان هستند، ضمن استفاده از فضای آموزشی نمایشگاه، به توسعه تعاملات رسانه‌ای نیز کمک خواهد کرد.

بیشتر ...