ساعت سرور:

جانمایی غرفه ها و نحوه حضور:
1. از آنجايي كه ستاد نمايشگاه، دخل و تصرفي در تعيين محل غرفه ها ندارد جانمايي برخط از ساعت 10 صبح روز اول آبان ماه شروع مي شود و فهرست متقاضياني كه جانمايي مي كنند بر حسب زمان دقيق تكميل فرآيند جانمايي، اعلام و منتشر خواهد شد.


2. نقشه نمايشگاه تا قبل از اول آبان،‌ اطلاع رساني مي شود. همچنين براي رسانه هايي كه مطابق طرح هاي رتبه بندي (روزنامه ها، خبرگزاري ها و پايگاه هاي خبري) داراي امتيازات بالاتري هستند و همچنين رسانه هايي كه در نمايشگاه سال گذشته در زمره غرفه هاي برتر بوده اند،‌ اولويت زماني جانمايي در نظر گرفته شده است.
3. واگذاری محل تعیین شده به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر، ممنوع است.
4. غرفه هايي كه داراي ستون باشند، به ميزان يك و نيم برابر مساحت مقطع ستون، از بهاي متراژ پرداختي كسر و تا پايان نمايشگاه به آنها عودت مي شود. اين موضوع شامل غرفه هاي واقع در راهروي اصلي و همچنين كاهش متراژ ناشي از غرفه هاي واقع در ميادين                  نمي شود.   
5. درخواست هاي متقاضياني كه درخواست متراژ بيشتري دارند، پس از پايان فرآيند ثبت نام قطعي (3 شنبه 13 مهرماه) بررسي و در صورت باقي بودن فضا به آنان اعلام مي شود تا طبق ضوابط، اقدام نمایند.
6. چنانچه انصراف از نمايشگاه تا دوم آبان ماه به صورت رسمي اعلام شود 30 درصد مبلغ واريزي عودت مي شود. در غير اين صورت، مبلغي عودت نمي شود. ضمناً عدم جانمايي الكترونيك بدون اطلاع رسمي به معناي انصراف از حضور نمايشگاه است.  در صورت واريز مبلغ، ثبت شما قطعي تلقي خواهد شد و امكان جابجايي گروه يا متراژ وجود ندارد.
تبصره: پس از اتمام مرحله جانمايي، درخواست هاي متقاضيان رزرو، بر اساس اولويت ثبت درخواست، بررسي و اقدام مقتضي انجام خواهد شد.
7.  با توجه به ساعت بازدید از نمایشگاه ( 9.30 صبح الی 20.30) شایسته است غرفه داران 30 دقيقه قبل و بعد از ساعات اعلام شده نیز در غرفه های خود حضور داشته باشند.
8. تمدید یا تغییر ساعت فعالیت نمایشگاه از طریق پیامک و رادیو داخلی نمایشگاه، اطلاع رسانی می شود. همچنین به منظور رعایت حال غرفه داران و بازدیدکنندگان، رادیوی داخلی نمایشگاه به ازای هر 40 ثانیه پیام، 4 دقیقه سکوت خواهد داشت.
9. رسانه هايي كه از مشخصات مندرج در پروانه خود (از جمله نام، ترتيب انتشار، گستره توزيع و ...) تخلف دارند و يا ماده 18 قانون مطبوعات (ضرورت درج مشخصات در شناسنامه) را رعايت نمي كنند امكان جانمايي الكترونيك نخواهند داشت و مبالغ واريزي آنان عودت خواهد شد.     
10. با توجه به تأثير منفي غرفه هاي غيرفعال در چهرة نمايشگاه،‌ غرفه هايي كه در ساعات كار نمايشگاه،‌ بيشتر از 3 ساعت متوالي بدون حضور غرفه دار باشند، جمع آوري و به فعاليت ديگري اختصاص خواهد يافت.
11. هرگونه ساخت و ساز، رنگ آميزي و فعاليتي كه باعث آسيب به محوطه شبستان شود،‌ در داخل شبستان ممنوع بوده و غرفه داران صرفاً مجاز به نصب قطعات از پيش آماده شده، هستند. 
12. با توجه به مشکل تأمین برق مصلی، استفاده از هرگونه لامپ رشته ای و هیتر سماور برقي ممنوع است.
13. عنوان درج شده در نما و سردر غرفه (كتيبه)، تبليغات داخل و خارج غرفه، نامواره رسانه (لوگو) و نحوه معرفي خود دقيقاً بايد همان عنوان درج شده در مجوز هيأت محترم نظارت بر مطبوعات براي نشريات و رسانه ها باشد (در بخش كسب و كار مرتبط نيز دقيقاً برابر عنوان مندرج در آگهي روزنامه رسمي كشور) در غير اين صورت، ادامه فعاليت غرفه ممكن نيست و از سوي ستاد نمايشگاه به متقاضي ديگر يا فعاليتي ديگر اختصاص مي يابد.
14. هر يك از غرفه ها صرفاً براي ارائه آثار (نشريه) يا فعاليت مرتبط با حوزه مطبوعات كه داراي پروانه انتشار از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستند اختصاص يافته، لذا از واگذاري آن به غير و يا ارائه محصولات غيرمرتبط با رسانه خودداري شود. رسانه هايي كه داراي مجوز رسمي فعاليت هستند و به هر دليلي امكان حضور در نمايشگاه را نيافته اند،‌ مي توانند در غرفه يك رسانه ديگر مهمان شوند مشروط به آن كه سر در غرفه، تغيير اسم نداشته باشد.
15. نصب دكل مخابراتي يا اينترنت پرسرعت با توجه به اختلالاتي كه ممكن است براي ساير همكاران و غرفه ها ايجاد كند منوط به كسب مجوز از ستاد نمايشگاه است. امكانات مخابراتي و اينترنتي موجود،‌ حسب درخواست غرفه ها توسط ستاد نمايشگاه در اختيار آنان قرار خواهد گرفت.
16. نظافت و پاکیزه نگه داشتن غرفه ها، به عهده مسئول غرفه است.
17. با توجه به برگزاری نمایشگاه در ایام ماه صفر، رعایت حرمت این ماه توسط غرفه داران ضروری است. همچنين نمايش و عرضه هرگونه محصولي كه نمايش و معرفي آن مغاير با شئونات اسلامي است، ممنوع است.
18. انتظار می رود نوع پوشش و حضور غرفه داران مطابق شئون اسلامی باشد. خانم ها و آقایان غرفه دار مجاز به استفاده از پوشش غیر متعارف از قبیل کراوات، پاپیون، روسری کوتاه، لباس و ظاهر نامتناسب با شأن فرهنگی نمایشگاه نمی باشند.
19. به منظور جلوگيري از مزاحمت براي ساير غرفه ها، سيستم صوتي غرفه ها نبايد بيشتر از 10 وات توان خروجي و يا بيشتر از شعاع سه متر قابل شنيندن باشد.
20. هرگونه تبلیغ محیطی خارج از غرفه در داخل شبستان ممنوع است و در داخل محوطه با اخذ مجوز پيمانكار طرف قرارداد مصلي امكان پذير است.
21. تالارهاي گفتگو (براي حضور چهره ها و مهمانان غرفه ها)، گروه سياسي اقتصادي و ورودي اصلی VIP در طبقه فوقاني نمايشگاه خواهد بود.
22. تا قبل از افتتاح نمایشگاه، درب واقع در خيابان شهید بهشتی برای حمل و نقل کالا در اختیار غرفه داران است، و بعد از آغاز رسمی نمایشگاه، غرفه داران می توانند از درب ۱۵ پارکینک عمومی استفاده کنند.
23. مسئولیت نگهداری کالاها از هنگام ورود کالا تا خروج آنها از محوطه نمایشگاه در طول ساعت کار نمایشگاه به عهده غرفه داران است و پس از پایان ساعت کار درب سالن ها تا ساعت 7:30 صبح روز بعد پلمب می شوند. لذا توصیه می شود لوازم ضروری و قابل حمل مانند دوربین، لپ تاپ و...را در پایان هر روز از غرفه خارج سازید.
24. استفاده از سالن نشست ها بر اساس اعلام غرفه داران در زمان ثبت نام، تنظیم شده و موارد دیگر، مستلزم تکمیل فرم درخواست و ارایه آن حداقل 12 ساعت قبل از نشست به ستاد اجرایی است.
25. به منظور رعایت حقوق غرفه‎داران و رسانه ها و مراجعان، انتظار می رود از تشکیل هرگونه مناظره و جلسات مشابه با جمعیت نامتناسب با مساحت غرفه خودداری شود و در صورت نیاز می توان از "تالارهای گفتگو" که به این امر اختصاص یافته استفاده شود.
26. در صورت ازدحام طولانی در مسیر بازدید مراجعان که معمولاً به دلیل حضور میهمان یا برنامه ای خاص صورت می گیرد، آن میهمان یا برنامه به سالن هایی که از سوی ستاد نمایشگاه به این امر داد شده، هدایت خواهند شد.
27. فروش اقلام غیر رسانه ای از جمله (لباس ، مواد خوراکی، تجهیزات الکترونیکی، اسباب بازی و آلات موسیقی و ...) ممنوع است. فروش کتاب و سایر محصولات مشروط به آن که توسط همان رسانه منتشر شده باشد بلامانع است.
28. صرف غذا در غرفه ها به نحوی که مقابل انظار بازدیدکنندگان باشد مجاز نیست.

کارت شناسایی
29. غرفه داران نسبت به نصب كارت شناسايي بر روي سينه و ارائه آن در زمان ورود به نمايشگاه (8.30 تا 9) اقدام فرمايند كه اين امر براي ورود الزامي است.
30. كارت شناسايي مسئولان غرفه ها (به ازاي هر 12 متر فضاي غرفه، دو كارت) صادر مي شود. ضروري است اطلاعات اين افراد از اول تا 10 آبان در وبسايت نمايشگاه بارگذاري شود.
31. کارت شناسایی نمایشگاه قابل واگذاری به غیر نبوده و در صورت مشاهده، کارت شناسایی توسط حراست نمایشگاه ضبط خواهد شد.
حفاظت و امنیت
32. پیشنهاد می شود برای یکنواختی و امنیت غرفه در ساعات تعطیلی،برای پوشش ورودی غرفه از بنرها یا برزنت رنگی و یا تبلیغ آن رسانه استفاده شود.
33. خروج کالا و اموال غرفه داران پس از پایان نمایشگاه منوط به اخذ برگه از ستاد نمایشگاه و تکمیل فرم خروج کالا است.
ایمنی
34. غرفه داران باید هرگونه اشیاء و مواد قابل اشتعال، جعبه های خالی ، وسایل بسته بندی و ... را از محل نمایشگاه خارج نمایند.
35. بمنظور افزایش ایمنی و مقابله با آتش سوزی های احتمالی و بر اساس تفاهم نامه مصلای تهران، هر غرفه بایستی مجهز به کپسول آتش نشانی باشد.
36. استعمال دخانیات در داخل شبستان ممنوع است.
نحوه رسیدگی به تخلفات احتمالی
37. در صورت بروز تخلف، برای بار اول تذکر شفاهی از سوی مسئولان بخش داده خواهد شد.
38. در صورت تکرار تخلف، تذکر کتبی از سوی مدیر بخش و مسئول حراست بخش ابلاغ خواهد شد.
تبصره: تذکر کتبی در پرونده صاحب غرفه درج و موجب اعمال محدودیت هایی برای شرکت در نمایشگاه های آتی خواهد شد.
39. در صورت ادامه و اصرار بر تخلف ، موضوع به کمیته رسیدگی گزارش و در خصوص ادامه کار غرفه، تصمیم گیری خواهد شد. تعطیلی یک روزه و یا تعطیلی کامل غرفه از جمله تدابیر اتخاذ شده می باشد.
40. کمیته رسیدگی به تخلفات مرکب از قائم مقام ستاد برگزاری نمایشگاه، نماینده شورای هماهنگی تشکل های مدیریتی رسانه ای، مدیر اجرایی نمایشگاه، مدیر حراست نمایشگاه است.
*يادآور مي شود در صورت حضور سران قوا در نمايشگاه، امكان ايجاد محدوديت هايي وجود دارد.

 

 

انتخاب غرفه برتر
41. ضوابط انتخاب غرفه برتر در دو بخش خصوصی و غیر خصوصی به همراه ترکیب هیأت انتخاب تا روز 20 مهر اطلاع رسانی خواهد شد که رعایت موارد آیین نامه در انتخاب غرفه برتر، مؤثر است.
‌42. ستاد برگزاری نمایشگاه، همچنین از 50 غرفه فعال نمایشگاه که ضمن رعایت نظام نامه، با ارائه برنامه های جدید، نوآوری و فعالیت در خور نمایشگاه، به برگزاری هرچه باشکوه تر آن کمک کرده اند، تقدیر ویژه خواهد کرد.
شیوه نامه انتخاب غرفه برتر
در راستای قدردانی از فعالیت رسانه های مؤثر، ایجاد انگیزه و هدفمندی رقابت در نمایشگاه مطبوعات، شیوه نامه زیر به تصویب شورای سیاستگذاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات رسیده است:
1) در روز پایانی نمایشگاه و در هر یک از 9 حوزه زیر، از یک غرفه تقدیر می شود و یک غرفه نیز به عنوان غرفه برتر (مشروط به کسب حداقل 50 امتیاز) توسط هیأت انتخاب معرفی می شوند:

خبرگزاری ها/ روزنامه ها/ مؤسسات مطبوعاتی/ رسانه های محلّی/ دین و اندیشه/ آموزشی، تخصصی/ سیاسی، اقتصادی/ عمومی، خانوادگی/ فرهنگی، هنری

در سایر بخش ها به دلیل پایین بودن نسبی تعداد غرفه ها، انتخاب غرفه صورت نمی گیرد.
2) شاخص های انتخاب غرفه برتر به شرح زیر است:

ردیف شاخص های غرفه برتر  حداکثر امتیاز
1 طراحی و دکوراسیون غرفه (بسته به نوع مالکیت رسانه) 10
2 برنامه های غرفه و خلاقیت در ارائه خدمات مرتبط با زمينه رسانه 30
3 رعايت نظام نامه نمايشگاه 20
4 میزان بازديد مخاطبان، استقبال از غرفه‌ها و نظرسنجي هاي ستاد نمايشگاه 20
5 برنامه های جانبی که قبلاً در وبسايت نمايشگاه ثبت و طبق آن اجرا شده است  10
6 حضور مديران رسانه ها در غرفه طي روزهاي برگزاري 10


 3) شاخص ها توسط اعضای هیأت هفت نفره انتخاب به شرح زیر ارزیابی می شود :
* قائم مقام ستاد برگزاری نمایشگاه
* مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی
    * مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه
    * شورای هماهنگی تشکل های صنفی مدیریتی شامل رؤسای شرکت تعاونی مطبوعات، انجمن صنفی روزنامه های غیردولتی، انجمن مدیران مسئول نشریات کشور و انجمن نشریات کشاورزی (4 نفر)
4) در هر گروه، یک غرفه نیز به عنوان غرفه برتر نمایشگاه اعلام خواهد شد.

 

 

پوستر نمایشگاه

پوستر بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

کوتاه درباره نمایشگاه

نمایشگاه مطبوعات عرصه ای برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان است.
در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات، علاوه بر گفتگوی بی واسطه مسئولان و مردم با رسانه‌ها، طرح مطالبات و پاسخگویی به مشکلات، برپایی نشست‌های حرفه‌ای، تخصصی و عمومی، جدای از بهره برداری رسانه‌ها از این ظرفیت و ضیافت ملی، منجر به طرح، آسیب‌شناسی و یافتن راهکارهای مناسب در موضوعات مختلف و مبتلابه جامعه می‌شود.
برگزاری کارگاه‌های تخصصی و کاربردی با حضور استادان ارتباطات و پیشکسوتان حوزه رسانه و همچنین حضور مهمانان خارجی که عمدتاً روزنامه نگاران بین المللی رسانه‌های شناخته جهان هستند، ضمن استفاده از فضای آموزشی نمایشگاه، به توسعه تعاملات رسانه‌ای نیز کمک خواهد کرد.

بیشتر ...