ساعت سرور:

پیش ثبت نام متقاضیان حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در حالی از ٣٠ مرداد آغاز می‎‌شود که تعرفه واگذاری غرفه نسبت به سال گذشته برای رسانه‌های غیرخصوصی بدون تغییر و برای رسانه‌های متعلق به بخش خصوصی با کاهش ٢٠درصدی همراه شده است.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، نمایشگاه امسال در نیمه دوم آبان ماه برگزار می شود. به منظور برآورد تعداد متقاضیان و برنامه ریزی برای پیش بینی فضای مورد نیاز و گروه بندی موضوعی، تأمین امکانات نمایشگاهی، تدارکات و تهیه خطوط مخابراتی و اینترنتی مورد نیاز و ...، در این مرحله نسبت به پیش ثبت نام متقاضیان از تاریخ ٣٠ مرداد تا پایان روز شنبه ٦ شهریورماه سال جاری اقدام می شود.

شایان ذکر است، صرفا مؤسسات مطبوعاتی و رسانه های زیر می توانند در نمایشگاه شرکت کنند:

١. مؤسسات مطبوعاتی، روزنامه ها، هفته نامه ها، دو هفته نامه ها، ماهنامه ها، دو ماهنامه ها، فصلنامه ها

٢. خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و اطلاع رسانی

٣. تشکل های عضو شورای هماهنگی تشکل های مدیریتی مطبوعاتی و شورای هماهنگی تشکل های روزنامه نگاری

٤. صنایع خدمات مرتبط با حوزه رسانه و اطلاع رسانی ( چاپ، کاغذ، توزیع،تبلیغات و بازرگانی، آموزش های تخصصی، نرم افزارهای اطلاع رسانی و ...)

٥. روابط عمومی دستگاه ها و سازمان های دولتی

٦. نمایندگی های رسانه های خارجی در تهران

در این مرحله به منظور جلوگیری از ورود متقاضیان غیر واقعی، برای متقاضیان غرفه های با متراژ کمتر از ٢٤ متر مبلغ یک میلیون ریال و برای متقاضیان غرفه های بالاتر از ٢٤ متر، دو میلیون ریال دریافت می شود. بدیهی است مبالغ قید شده در هنگام ثبت نام قطعی و واریز هزینه واگذاری غرفه محاسبه و از رقم نهایی کسر می شود.

یادآور می شود در صورت عدم ثبت نام قطعی، مبلغ پیش ثبت نام عودت داده نمی شود. زمان ثبت نام قطعی در نیمه دوم شهریور ماه و زمان انتخاب محل غرفه (جانمایی آنلاین) متعاقبا اعلام خواهد شد.

تعرفه واگذاری غرفه
متراژ (مساحت) مبلغ پایه به ازای هر متر (ریال) متقاضیان غیر خصوصی متقاضیان خصوصی  متقاضیان استانی و محلی
 ١٢  ٧٥٠,٠٠٠  ٩,٠٠٠.٠٠٠  ٣,٦٠٠.٠٠٠  ٢,٢٥٠.٠٠٠
 ٢٤  ١,٠٠٠.٠٠٠  ٢٤,٠٠٠.٠٠٠  ٩,٦٠٠.٠٠٠  ٦,٠٠٠.٠٠٠
 ٤٨  ١,٤٠٠.٠٠٠  ٦٧,٢٠٠.٠٠٠  ٣٣,٦٠٠.٠٠٠  -
٩٦ ٢,٠٠٠.٠٠٠ ١٩٢,٠٠٠.٠٠٠ ٩٦,٠٠٠.٠٠٠ -

* متراژ و مساحت اعلام شده در هنگام پیش ثبت نام، درخواست پیشنهادی رسانه می باشد و ستاد برگزاری هیچ تعهدی برای تأمین همان متراژ درخواستی ندارد و بر اساس مساحت موجود و حجم تقاضاها و محدوده هرگروه تصمیم گیری می شود.

 گروه های اولیه نمایشگاهی به شرح زیر است:

ردیف عنوان گروه
١ مؤسسات مطبوعاتی ( حداقل ٣ رسانه فعال که یکی از آنها روزنامه باشد )
٢ روزنامه های سراسری
٣ خبرگزاری های عمومی (خبرگزاری های تخصصی می بایست صرفا در بخش موضوعی خود ثبت نام نمایند)
٤ دین و اندیشه
٥ فرهنگی، هنری
٦ سیاسی، اقتصادی
٧ آموزشی، تخصصی
٨ خانواده
٩ کودک و نوجوان
١٠ ورزشی
١١ غیرفارسی زبان
١٢ استانی و منطقه ای
١٣ تشکل ها
١٤ کسب و کار مرتبط (چاپ، کاغذ، توزیع،تبلیغات و بازرگانی، آموزش های تخصصی، نرم افزارهای اطلاع رسانی و ... )
١٥ روابط عمومی دستگاه ها و سازمان های دولتی
١٦ رسانه های خارجی (دفاتر مستقر در تهران)

 

*زمان پیش ثبت نام از ٣٠مرداد تا ٦ شهریور است.

* این گروه بندی، قطعی نبوده و ممکن است پس از برآوردهای ناشی از ثبت نام اولیه برخی از گروه ها در هم ادغام شده و یا به آن افزوده شود.

ضوابط و شرایط شرکت در نمایشگاه

١- رسانه هایی که اطلاعات آن ها در سامانه جامع رسانه های کشور (e-rasaneh.ir) موجود نباشد، امکان پیش ثبت نام وحضور در نمایشگاه را ندارند.

٢- ستاد برگزاری نمایشگاه تعهدی برای پذیرش و تأمین غرفه برای رسانه هایی که پیش ثبت نام نکرده اند، ندارد.

٣- «پیش ثبت نام» به منزله قطعیت ثبت نام نیست. همچنین متراژ پایه و ضوابط تخصیصی بعد از پیش ثبت نام و برآورد میزان تقاضاها مشخص خواهد شد.

٤- تصمیم گیری در خصوص تعیین گروه نهایی هر رسانه توسط ستاد نمایشگاه صورت می گیرد. ( چنانچه خود رسانه در پیش ثبت نام، ‌گروه خود را به درستی انتخاب کرده باشد تغییری داده نمی شود.)

٥- هزینه غرفه رسانه های استانی و منطقه ای واقع در بخش استانی و محلی با ٧٥ درصد تخفیف نسبت به قیمت پایه محاسبه خواهد شد.

٦- برای رسانه های بخش خصوصی تعرفه واگذاری غرفه های ١٢ تا ٢٤ متر با ٦٠ درصد تخفیف محاسبه می شود. شایان ذکر است ستاد نمایشگاه امسال هیچ افزایش تعرفه ای برای واگذاری غرفه ها نداشته و برای بخش خصوصی تخفیفی بیشتر از سال ٩٤ نیز در نظر گرفته است.

٧- جانمایی هر گروه به عهده ستاد برگزاری و جانمایی هر رسانه در محدوده گروه مربوطه، پس از ثبت نام قطعی، توسط خود رسانه و براساس انتخاب روی نقشه بصورت آنلاین انجام می گیرد. همچنین هزینه غرفه صرفا از طریق درگاه بانکی سایت نمایشگاه قابل واریز خواهد بود.

٨- برای هر ١٢ متر غرفه حداکثر ٢ عدد کارت متصدی غرفه صادر خواهد شد.

٩- نهایت ارتفاع سازه های نمایشگاه ٣,٥ متر است و زمان پیش بینی شده برای ساخت و ساز غرفه ٣ روز می باشد.

١٠- سایر شرایط و مشروح ضوابط اجرایی و فنی همزمان با ثبت نام قطعی منتشر می شود.

١١- در صورت محدودیت فضا، ممکن است رسانه هایی که انتشار نامنظم دارند، پذیرش نشده و مبلغ واریزی بابت پیش ثبت نام عودت داده می شود.

١٢- پس از ثبت نام قطعی و گروه بندی نهایی رسانه های متقاضی حضور در نمایشگاه مطبوعات، در مرحله جانمایی الکترونیک، رسانه های برتر نمایشگاه سال گذشته و رسانه های دارای ضریب کیفی بالاتر، از اولویت انتخاب مکان غرفه برخوردار خواهند بود . این مزیت شامل غرفه های انتخاب شده تحت عنوان غرفه فعال در سال ٩٤ نمی شود .

١٣- در صورت انصراف از حضور در نمایشگاه، هزینه های دریافت شده برای پیش ثبت نام و همچنین ثبت نام قطعی عودت داده نمی شود.

کمیته اجرایی ستاد برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از طریق شماره تلفن های ٨٤٠٩٥١٧٩ ، ٨٤٠٩٥١٦٨ و ٠٩٣٦٤٣٤٨٠٠١ همه روزه به غیر از ایام تعطیل از ساعت ٨ تا ١٧ پاسخگوی سوالات است.

پوستر نمایشگاه

پوستر بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

کوتاه درباره نمایشگاه

نمایشگاه مطبوعات عرصه ای برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان است.
در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات، علاوه بر گفتگوی بی واسطه مسئولان و مردم با رسانه‌ها، طرح مطالبات و پاسخگویی به مشکلات، برپایی نشست‌های حرفه‌ای، تخصصی و عمومی، جدای از بهره برداری رسانه‌ها از این ظرفیت و ضیافت ملی، منجر به طرح، آسیب‌شناسی و یافتن راهکارهای مناسب در موضوعات مختلف و مبتلابه جامعه می‌شود.
برگزاری کارگاه‌های تخصصی و کاربردی با حضور استادان ارتباطات و پیشکسوتان حوزه رسانه و همچنین حضور مهمانان خارجی که عمدتاً روزنامه نگاران بین المللی رسانه‌های شناخته جهان هستند، ضمن استفاده از فضای آموزشی نمایشگاه، به توسعه تعاملات رسانه‌ای نیز کمک خواهد کرد.

بیشتر ...