بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران با حضور محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه کار خود را آغاز می کند.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، مراسم آغاز به کار رسمی نمایشگاه روز یکشنبه بیست و نهم بهمن ماه؛ ساعت ۱۲:۳۰ با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. همچنین نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از برگزاری مراسم آغاز به کار رسمی نمایشگاه در سالن نشست‌های خبری این نمایشگاه در ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰ برگزار می‌شود که در حاشیه آن از کتاب دانشنامه مطبوعات ایران سرپرستی محمد جواد جعفرزاده رونمایی خواهد شد.
نمایشگاه در نخستین روز خود ضمن برگزاری مناظره سیاسی با برپایی نشست‌های علمی، معرفی کتاب‌های حوزه رسانه، کارگاه‌های آموزشی فعال خواهد بود و برگزاری نشست خبری مسئولان اجرایی و نکوداشت چهره‌های شاخص و پیشکسوت حوزه ارتباطات و رسانه، تقدیر از پیشکسوتان استانی همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی بخش بین‌الملل از برنامه‌های اصلی روز نخست نمایشگاه خواهد بود.

برگزاری 6 نشست و کارگاه آموزشی در اولین روز از نمایشگاه رسانه های ایران

یکشنبه ۲۹ بهمن همزمان با برگزاری نخستین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران ۶ نشست و کارگاه برگزار می‌شود.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، یکشنبه ۲۹ بهمن و در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران شش رویداد و نشست در دسته‌های «به وقت رسانه»، «کتاب رسا»، «تجربه کاوی رسانه»، «کارگاه اسرا» و «دورهمی با پیشکسوتان» برگزار می‌شود.
در بخش «به وقت رسانه» نشست «همگرایی رسانه‌های سنتی و رسانه‌های نوین در نشر ارزش‌های دینی» با سخنرانی کمال اکبری استادیار علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه صدا و سیما و سیدعلی محمدرضوی مدیر گروه فرهنگ و ارتباطات دانشکده دین و رسانه صدا و سیما در ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ و در سالن مرحوم سید محمود دعایی برگزار می‌شود.
همچنین نشست «پلتفرمی شدن رسانه» در دسته «به وقت رسانه» با سخنرانی مجید سلیمانی ساسانی عضو شورای علمی پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات دانشگاه تهران و حسین حسنی سرپرست گروه آموزشی پژوهش هنر دانشکده هنر دانشگاه شاهد ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ در سالن مرحوم امیرحسین فردی برگزار می‌شود.
نشست «دانشنامه مطبوعات» با سخنرانی محمد جعفر محمدزاده معاون اسبق مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، راضیه آبادانی و غلامرضا عزیزی پژوهشگر تاریخ در دسته «کتاب رسا» ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ در سالن مرحوم سید محمود دعایی برگزار می‌شود.
نشست «تجربه‌نگاری روزنامه نگاری بحران» با همکاری دانشکده رسانه خبرگزاری فارس و سخنرانی اکبر نصراللهی رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مدیریت رسانه دانشگاه آزاد و جواد موگویی مستندساز ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در دسته «تجربه‌کاوی رسانه» و در سالن مرحوم سید محمود دعایی برگزار می‌شود.
همچنین کارگاه «روزنامه نگاری پادکستی» در دسته «کارگاه اسرا» با ارائه مرتضی درخشان روزنامه نگار و فعال رسانه ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ در سالن مرحوم امیرحسین فردی برگزار می‌شود.
همچنین دورهمی با پیشکسوتان در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در سالن مرحوم امیرحسین فردی برگزار می‌شود.
بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعه‌های خلاق و دانش‌بنیان فعال در این حوزه میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری است. برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه فناوری و هوش مصنوعی از رویدادهای حاشیه‌ای این نمایشگاه خواهد بود.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با رویکرد جدید توسط معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از 29 بهمن لغایت دوم اسفند در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

پوستر

کوتاه درباره نمایشگاه

تغییرات روزافزون فنآوری، ظهور رسانه‌های جدید، تنوع و عدم شناخت درست مخاطب از آن‌ها، همراه با رقابت شدید و نامطلوب حوزه خبر و محتوا، عرصه‌ای را برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان می‌طلبد تا در آن فعالان این حوزه به شناسایی فضاهای جدید و همچنین ارائه دستاوردهای خود در این حیطه بپردازند. اولین دوره‌ نمایشگاه مطبوعات در سال 1372 همزمان با نمایشگاه کتاب و در کنار آن برگزار شد. از سال 1385 این نمایشگاه حیات کاملا مستقلی از نمایشگاه کتاب را آغاز کرد و پاییز هر سال تا آبان ماه 1396 تشکیل شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا بعد از 6 سال بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را با نام و رویکرد جدید «نمایشگاه رسانه‌های ایران»، برپا نماید. نمایشگاه 1402 نمایشگاهی جامع از تمامی حوزه‌های رسانه‌ای است که مطبوعات -این رسانه مادر- به عنوان هسته اولیه و جزئی از خانواده جدید و بزرگ رسانه‌های ایران خواهد بود. امروزه رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، دانش‌بنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانه‌ای، انسان رسانه‌ها و سامانه‌های خبری نیز همگام با مطبوعات در حوزه‌های خبری و اطلاع‌رسانی از جایگاه قابل توجهی در «نمایشگاه رسانه‌های ایران» برخوردار بوده و تلاش برآن است تا در این گردهمایی بزرگ نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

بیشتر ...