ساعت سرور:

مسئول غرفه «رسانه و مقاومت» از ارائه ی نخستين نشان و جایزه ايثار و رسانه در بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات خبر داد و گفت: ايثار و فداكاري را بايد با مفاهيم روز به جوانان منتقل کنیم. محمدعلي آقاميرزايي در گفت و گو با خبرنگار كميته اطلاع رساني بيست و دومين نمايشگاه بين المللي مطبوعات ، افزود: اين نشان به رسانه برتر از بین رسانه هايي كه به مفاهيم ايثار و گذشت می پردازند اعطا مي شود.

وي با بيان اينكه غرفه رسانه و مقاومت سال گذشته هم در نمايشگاه مطبوعات برپا بوده است اظهار كرد: انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس باني غرفه رسانه و مقاومت در نمايشگاه مطبوعات است.
به گفته وي، انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس که در بین انجمن های صنفي سال گذشته در نمايشگاه مطبوعات رتبه نخست را كسب كرده تنها تشكل مطبوعاتي دفاع مقدس سراسر كشور است.
آقاميرزايي ادامه داد: اعضاي اين انجمن از خبرنگاران و عكاسان دوران دفاع مقدس هستند كه به منظور جذب نیروهای جوان تر در اين انجمن گرد هم آمده اند.
وي افزود: انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس، كساني را كه در رسانه ها مطالبي درباره دفاع مقدس مي نويسند جذب و براي آنان اشتغال زايي مي كند.
مسئول غرفه رسانه و مقاومت يكي از مهم ترين اقدامات امروز در حوزه ايثار را رفتن از سطح به سمت عمق مفهوم عنوان كرد و گفت: دفاع مقدس، اوج نماد ايثار بود و سنگ محك آن در آن زمان گرم نگهداشتن تنور جبهه ها بود و وظیفه کنونی ما این است که ايثار را از شعار و سطح به عمق بياوريم که البته در اين زمينه البته كم كاري شده است.
وي بيشترين دغدغه امروز را ترویج مفاهیم و مصادیق آن سنگ محك یعنی دوران ٨ ساله دفاع مقدس دانست و ادامه داد: امروز وقتي معلمي با ديدن دانش آموز سرطاني اش سر خود را از ته مي تراشد همان نماد عيني ايثار است كه در دوران جنگ نمونه اي از آن را هنگاميكه عكاس ماسك شيميايي خود را روي صورت دختركي گذاشت، شاهد بوديم.
آقاميرزايي با بيان اينكه فداكاري، یکی از نمادهاي شناخته شده ايرانیان است، تصريح كرد: ايثار اجتماعي هم ادامه همان ايثارگري هایی است كه در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد.
غرفه هاي ٦٧١ و ٦٧٢ بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات به ترتيب به رسانه و مقاومت، و رسانه و ايثار اختصاص دارند و در ایام برگزاری نمایشگاه پذیرای میهمانان و علاقه مندان این حوزه هستند

پوستر نمایشگاه

کوتاه درباره نمایشگاه

نمایشگاه مطبوعات عرصه ای برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان است.
در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات، علاوه بر گفتگوی بی واسطه مسئولان و مردم با رسانه‌ها، طرح مطالبات و پاسخگویی به مشکلات، برپایی نشست‌های حرفه‌ای، تخصصی و عمومی، جدای از بهره برداری رسانه‌ها از این ظرفیت و ضیافت ملی، منجر به طرح، آسیب‌شناسی و یافتن راهکارهای مناسب در موضوعات مختلف و مبتلابه جامعه می‌شود.
برگزاری کارگاه‌های تخصصی و کاربردی با حضور استادان ارتباطات و پیشکسوتان حوزه رسانه و همچنین حضور مهمانان خارجی که عمدتاً روزنامه نگاران بین المللی رسانه‌های شناخته جهان هستند، ضمن استفاده از فضای آموزشی نمایشگاه، به توسعه تعاملات رسانه‌ای نیز کمک خواهد کرد.

بیشتر ...