ساعت سرور:

فرهنگستان زبان و ادب فارسی در اختتامیه نمایشگاه مطبوعات برندگان نهایی پنجمین جایزه درست نویسی را اعلام کرد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه مطبوعات در جلسه شوراي سياستگذاري جایزه درست نویسی در تاریخ 96.8.1 مقرر شد روزنامه هايي كه اختلاف ميانگين امتيازشان نسبت به رتبه يك و دو، كمتر از يك نمره است، مشتركا جايزه را دريافت كنند.
همچنین مقرر شد روزنامه هاي بعدي نيز كه اختلاف امتيازشان با رتبه هاي يك و دو، كم است شايسته تقديرشناخته شوند و علاوه بر لوح تقدير، يك دوره پنج جلدي دانشنامه ادبي از طرف فرهنگستان دريافت كنند.
نتايج نيز به شرح زير اعلام شد:
1 . روزنامه هاي سراسري
-روزنامه همشهري رتبه اول شناخته شد.
-روزنامه شهروند و ايران، مشترك رتبه دوم شدند.
-روزنامه قدس و كيهان نيز شايسته تقدير شناخته شدند.
2. روزنامه هاي استاني
-خبر جنوب رتبه اول شناخته شد.
-اصفهان امروز رتبه دوم شناخته شد.
3.روزنامه هاي ورزشي
-خبر ورزشي رتبه اول شناخته شد.
-گل رتبه دوم شناخته شد.
4.خبرگزاريهاي تخصصي
- دفاع مقدس رتبه اول شناخته شد.
-تقريب و بين المللي قرآن (ايكنا) مشترك رتبه دوم شدند.
5.خبرگزاري هاي عمومي
- مهر رتبه اول شناخته شد.
- دانشجويان ايران (ايسنا) و كار ايران (ايلنا) مشترك رتبه دوم شدند.
- خبرآنلاين شايسته تقدير شناخته شد.
6. پايگاههاي خبري
-ديار ميرزا رتبه اول شناخته شد.
- اقتصاد آنلاين و شفقنا مشترك رتبه دوم شدند.
- 598 و افكارنيوز شايسته تقدير شدند.
7. نشريات فرهنگي اجتماعي
- كرگدن رتبه اول شناخته شد.
- زنان امروز رتبه دوم شناخته شد.
8. نشريات با موضوع افزايش سواد علمي جامعه
- شهركتاب رتبه اول شناخته شد.
- صبح زندگي رتبه دوم شناخته شد

پوستر نمایشگاه

کوتاه درباره نمایشگاه

نمایشگاه مطبوعات عرصه ای برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان است.
در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات، علاوه بر گفتگوی بی واسطه مسئولان و مردم با رسانه‌ها، طرح مطالبات و پاسخگویی به مشکلات، برپایی نشست‌های حرفه‌ای، تخصصی و عمومی، جدای از بهره برداری رسانه‌ها از این ظرفیت و ضیافت ملی، منجر به طرح، آسیب‌شناسی و یافتن راهکارهای مناسب در موضوعات مختلف و مبتلابه جامعه می‌شود.
برگزاری کارگاه‌های تخصصی و کاربردی با حضور استادان ارتباطات و پیشکسوتان حوزه رسانه و همچنین حضور مهمانان خارجی که عمدتاً روزنامه نگاران بین المللی رسانه‌های شناخته جهان هستند، ضمن استفاده از فضای آموزشی نمایشگاه، به توسعه تعاملات رسانه‌ای نیز کمک خواهد کرد.

بیشتر ...