ساعت سرور:

کارگاه آموزشی "استارت آپ تلگرام در بحران" با حضور آرمان حسینی در نمایشگاه مطبوعات برپا شد.

آرمان حسینی  در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه هم اکنون ۹۰درصد کسب و کارهای رسانه ای ساختار مدیریت بحران ندارند گفت: افرادی که در بحران در راس هرم هستند سردبیران و مدیران داخلی و روابط عمومی ها هستند.
وی افزود: در مانیتورینگ باید به دقت توجه کنیم که چه اتفاقی افتاده است و فردی در مدیریت بحران موفق است ک تمام کانال ها و شبکه های اجتماعی را بررسی و مورد توجه قرار دهد.
حسینی با بیان اینکه باید افراد ذینفع را در تمامی‌ حوزه های کاری خود شناسایی کرد افزود: این مهم جهت دهی های لازم را به رسانه ها برای کنترل و مدیریت بحران می دهد؛ بر همین اساس باید بحران ها از قبل شناخته ، تمرین‌ و ارزیابی شوند.
وی با ضروری دانستن تمرین و کار از طریق طراحی پروتکل برای جواب دهی در زمان وقوع بحران، اظهارداشت: شناسایی و طراحی بحران ها بسیار حائز اهمیت است و طراحی چارچوب مدیریت بحران نیازمند افرادی توانمند است.
آرمان حسینی ادامه داد: برنامه ها در مدیریت بحران باید براساس سیاست های رسانه و دولت و حس و حال مخاطبان باشد. باید در این‌زمینه مخاطب شناسی شود؛ بعنوان مثال نشر مطلب و اخبار در توئیتر، خبرگزاری ها و رسانه های دیگر متفاوت بوده و باید از مدل های انتشار پیام‌ متفاوت بهره گرفت در نهایت لازم است رسانه به یک‌جمع بندی مناسب برسد و این به شفافیت در خصوص خود رسانه و کمک در زمان بحران های حقیقی کمک فراوانی خواهد کرد.
وی اولین قدم در مدیریت بحران را شناسایی عوامل ایجاد بحران عنوان کرد و گفت: رسانه ها پیش از وقوع بحران باید آماده بوده و چارت سازمانی داشته باشند تا در زمان‌بحران سردرگم نشوند. استفاه از تجربیات در زمان بحران بسیار مهم است چنانچه رسانه یا نشریه ای دچار بحرانی مشابه شده است از مدیران مسئول رسانه ها کسب تجربه کرد.
وی درخصوص مدل های بحران در رسانه ها گفت: یک رسانه دو مدل بحران دارد که شامل بحران در برند رسانه و بحران های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... است.
حسینی با اعلام اینکه هم اکنون ۹۰درصد کسب و کارهای رسانه ای ساختار مدیریت بحران ندارند خاطرنشان کرد: افرادی که در بحران در راس هرم هستند سردبیران و مدیران داخلی و روابط عمومی ها هستند و فرقی ندارد ک رسانه بزرگ است یا کوچک‌ بلکه باید ساختار مدیریت بحران داشته باشند.

پوستر نمایشگاه

کوتاه درباره نمایشگاه

نمایشگاه مطبوعات عرصه ای برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان است.
در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات، علاوه بر گفتگوی بی واسطه مسئولان و مردم با رسانه‌ها، طرح مطالبات و پاسخگویی به مشکلات، برپایی نشست‌های حرفه‌ای، تخصصی و عمومی، جدای از بهره برداری رسانه‌ها از این ظرفیت و ضیافت ملی، منجر به طرح، آسیب‌شناسی و یافتن راهکارهای مناسب در موضوعات مختلف و مبتلابه جامعه می‌شود.
برگزاری کارگاه‌های تخصصی و کاربردی با حضور استادان ارتباطات و پیشکسوتان حوزه رسانه و همچنین حضور مهمانان خارجی که عمدتاً روزنامه نگاران بین المللی رسانه‌های شناخته جهان هستند، ضمن استفاده از فضای آموزشی نمایشگاه، به توسعه تعاملات رسانه‌ای نیز کمک خواهد کرد.

بیشتر ...