ساعت سرور:

نشست خبری خبرنگار و سردبیر سایت خبری "نیوز روم" نیوزلند، در بخش میز تخصصی رسانه های خارجی، با موضوع "چگونگی تامین آینده روزنامه نگاری با عبور از بحران جاری در صنعت رسانه، تجربه نیوزلند" در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.

تیموتی مورفی، در توصیف جذابیت های نمایشگاه مطبوعات ایران و ویژگی های نیوزلند گفت: من فکر نمیکنم اگر چنین نمایشگاهی در کشور ما برپا شود، انقدر چهره مشهور آنجا ببینیم؛ من افراد مشهوری از کشور شما را اینجا دیدم و این خیلی برایم جالب است.
او درخصوص سابقه کاری اش در مطبوعات گفت: 35 سال است که در حوزه رسانه و مطبوعات فعالیت میکنم و نزدیک به 16 سال است که سردبیر وب سایت نیوز روم که یکی از پربازدیدترین ها بوده است هستم; نیوز روم ماهانه نزدیک به دو میلیون خواننده دارد.
وی ادامه داد: ما در جستجوی پاسخ به چالش های متعددی هستیم و میخواهیم تا خبرنگاری با کیفیت و خارج از مباحث تجاری داشته باشیم و تمرکزمان را روی آینده بگذاریم. رسانه مشکلاتی دارد که به صورت دقیق در بازارهای بین المللی گزارش شده است. مشکلاتی که باعث کمتر شدن مشترکات و آگهی های رسانه ها میشود.
مورفی برای حل این مشکلات، راه حل هایی نیز مطرح کرد و افزود: راه اول این است که تکنولوژی باید در خدمت رسانه باشد نه رسانه در خدمت تکنولوژی. راه دوم این است که وظیفه خبرنگاری را بدانیم و با پروپاگاندا مبارزه کنیم. راه سوم، ایجاد اخباری است که مردم برایش هزینه پرداخت میکنند.
وی درباره چهارمین و آخرین گزینه هم گفت: موقعیت برای پاسخگویی ایجاد کنیم و شفافیت به خرج بدهیم، زیرا اساسا خوانندگان نیاز دارند چیزی که میخوانند، صحیح و به حقیقت نزدیک باشد.
تیموتی مورفی در ادامه گفت: همه این ها باعث در آمد بیشتر در خبرنگاری میشود و در آمد بیشتر برابر با خبرنگاری بهتر و جامعه بهتر است.
او با اشاره به اهمیت مبارزه خبرنگاران با اخبار جعلی، سخنرانی اش را اینگونه به پایان رساند: بهترین حالت دفاعی در این مورد، حمله است و یک خبرنگار واقعی باید با اخبار جعلی، به هر طریقی مبارزه کند.

پوستر نمایشگاه

کوتاه درباره نمایشگاه

نمایشگاه مطبوعات عرصه ای برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان است.
در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات، علاوه بر گفتگوی بی واسطه مسئولان و مردم با رسانه‌ها، طرح مطالبات و پاسخگویی به مشکلات، برپایی نشست‌های حرفه‌ای، تخصصی و عمومی، جدای از بهره برداری رسانه‌ها از این ظرفیت و ضیافت ملی، منجر به طرح، آسیب‌شناسی و یافتن راهکارهای مناسب در موضوعات مختلف و مبتلابه جامعه می‌شود.
برگزاری کارگاه‌های تخصصی و کاربردی با حضور استادان ارتباطات و پیشکسوتان حوزه رسانه و همچنین حضور مهمانان خارجی که عمدتاً روزنامه نگاران بین المللی رسانه‌های شناخته جهان هستند، ضمن استفاده از فضای آموزشی نمایشگاه، به توسعه تعاملات رسانه‌ای نیز کمک خواهد کرد.

بیشتر ...