معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  pressexpo@

مسئول غرفه خبرگزاری تسنیم در نمایشگاه مطبوعات و مدیر بخش آموزشی «پویا»ی این خبرگزاری، حرکت رو به جلوی رسانه ها در انجام کار حرفه ای را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این فضا در حال مدیریت است.

محمدمهدی دانی، مسئول غرفه خبرگزاری تسنیم در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: نمایشگاه این دوره فرصت خوبی برای دید و بازدید اصحاب رسانه و ارائه بسته های خبری است و برای باشگاه پویای تسنیم بهترین پایگاه و کارگاه آموزشی است؛ اعتقاد داریم و به فراگیران گوشزد می کنیم که این یک هفته نمایشگاه برای کسانی که می خواهند در عرصه خبر وارد شوند به اندازه چند ماه و یا چند سال تجربه در بر دارد.

وی ادامه داد: بهره برداری از نمایشگاه مطبوعات بستگی به ظرفیت و علاقه افراد دارد؛ در سال های گذشته شاهد بودیم افردی که در عرصه نمایشگاه فعالیت کردند بعد از نمایشگاه و دوره های آموزشی آن به اندازه چند سال تجربه کسب کردند.

مسئول غرفه خبرگزاری تسنیم به خبرنگاری بحران و عملیاتی بودن پوشش خبر در نمایشگاه مطبوعات اشاه کرد و گفت: با شناسایی بالغ بر 300 چهره و شخصیت کشوری در مدت یک هفته و آشنایی با پوشش اخبار در سطوح مختلف، تجربه گران سنگی برای آنها که می خوهند وارد عرصه خبر شوند، به دست می آید.

محمدمهدی دانی، حجم اخبار نمایشگاه مطبوعات را سنگین دانست و فضای کار را برای تازه واردهای عرصه خبر غنیمت خواند و ضمن اینکه نمایشگاه امسال را دارای نقاط قوت بسیاری دانست افزود: طبق انصاف باید به این نقاط قوت اشاره کرد و البته گلایه و نقاط ضعفی هم وجود دارد، مانند آنکه چرا خبرگزاری ها باید در انتهای سالن باشند و یا چرا متراژ درخواستی به رسانه ها ارائه نشده و تعداد خبرنگار و حجم کار قابل ارائه در نمایشگاه برای ارائه متراژهای بیشتر لحاظ نشده است.

مسئول غرفه خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: رشد رسانه ها در نمایشگاه مطبوعات طبیعی است و هر سال این رشد مشهود است و فضای رسانه ها رنگارنگ و مناسب است؛ اما انتظار است رسانه های مطرح، بهتر دیده شوند و شاخص ها در جانمایی مورد رضایت بیشتری باشد و برای آنها که با قدرت می آیند امتیاز ویژه قائل شوند.
این فعال رسانه ای در پایان خاطر نشان کرد: رسانه های ایران عموماً به سمت سطحی نگری می روند و نیاز است رسانه هایی که به سمت تحقیق در حرکتند از امتیازات ویژه ای برخوردار شوند؛ همچنین رسانه هایی که در حوزه آموزش فعال هستند نیز در رتبه بالاتری قرار گیرند و رسانه های زرد و سطحی نگر یا آنانکه صرفاً جناحی فعالیت می کنند مورد اخطار قرار گیرند.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از روز 14 آبان با حضور حدود 900 رسانه در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد و مقرر است عصر امروز با گذشت هشت روز کار مداوم و فعالیت رسانه ای مستمر با تجلیل از برترین های رسانه ای به کار خود پایان می دهد

تصویر روز

چند رسانه‌ای