ساعت سرور:

ستاد برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، شیوه نامه انتخاب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات را اعلام کرد.

 

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه مطبوعات، در راستای قدردانی از فعالیت رسانه های مؤثر، ایجاد انگیزه و هدفمندی رقابت در نمایشگاه مطبوعات، شیوه نامه زیر به تصویب شورای سیاستگذاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات رسیده است:

1) در روز پایانی نمایشگاه و در هر یک از بخشهای زیر، یک غرفه به عنوان غرفه برتر (مشروط به کسب حداقل 50 امتیاز) توسط هیأت انتخاب معرفی می شوند: خبرگزاری ها/ روزنامه ها/ مؤسسات مطبوعاتی/ رسانه های استانی/ دین و اندیشه/ آموزشی، تخصصی/ سیاسی، اقتصادی/ عمومی، خانواده/ فرهنگی، هنری

2) شاخص های انتخاب غرفه برتر به شرح زیر است:

ردیف شاخص های غرفه برتر  حداکثر امتیاز
1 طراحی و دکوراسیون غرفه (بسته به نوع مالکیت رسانه) 10
2 برنامه های غرفه و خلاقیت در ارائه خدمات مرتبط با زمينه رسانه 30
3 رعايت نظام نامه نمايشگاه 20
4 میزان بازديد مخاطبان، استقبال از غرفه‌ها و نظرسنجي هاي ستاد نمايشگاه 20
5 برنامه های جانبی که قبلاً در وبسايت نمايشگاه ثبت و طبق آن اجرا شده است  10
6 حضور مديران رسانه ها در غرفه طي روزهاي برگزاري 10

 

3) شاخص ها توسط اعضای هیأت هفت نفره انتخاب به شرح زیر ارزیابی می شود :

* قائم مقام ستاد برگزاری نمایشگاه

* مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی

* مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها

* شورای هماهنگی تشکل های صنفی مدیریتی شامل رؤسای انجمن صنفی مدیران رسانه، انجمن صنفی روزنامه های غیردولتی، انجمن مدیران مسئول نشریات کشور، انجمن نشریات کشاورزی و شرکت تعاونی مطبوعات.


بنابر اعلام ستاد برگزاری نمایشگاه، مانند سال گذشته، در هر بخش علاوه بر معرفی غرفه برتر، رتبه‌های بعدی به عنوان «غرفه فعال» معرفی و با اهدای لوح و مبالغی بر اساس امتیاز کسب شده، از آنها تقدیر می شود.

پیش بینی می شود با توجه به استقبال مناسب رسانه ها، امسال علاوه بر غرفه‌های برتر، از 60 غرفه فعال در تمامی گروه ها تقدیر شود.

پوستر نمایشگاه

کوتاه درباره نمایشگاه

نمایشگاه مطبوعات عرصه ای برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان است.
در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات، علاوه بر گفتگوی بی واسطه مسئولان و مردم با رسانه‌ها، طرح مطالبات و پاسخگویی به مشکلات، برپایی نشست‌های حرفه‌ای، تخصصی و عمومی، جدای از بهره برداری رسانه‌ها از این ظرفیت و ضیافت ملی، منجر به طرح، آسیب‌شناسی و یافتن راهکارهای مناسب در موضوعات مختلف و مبتلابه جامعه می‌شود.
برگزاری کارگاه‌های تخصصی و کاربردی با حضور استادان ارتباطات و پیشکسوتان حوزه رسانه و همچنین حضور مهمانان خارجی که عمدتاً روزنامه نگاران بین المللی رسانه‌های شناخته جهان هستند، ضمن استفاده از فضای آموزشی نمایشگاه، به توسعه تعاملات رسانه‌ای نیز کمک خواهد کرد.

بیشتر ...