ساعت سرور:

شرح هزینه‌های بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات به تفکیک فعالیت و میزان هزینه منتشر شد.

مجموع هزینه های انجام شده برای برپایی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، دو میلیارد و ٧٧٠میلیون تومان و درآمد حاصل از اجاره غرفه های نمایشگاه نیز ٦٤٠ میلیون تومان اعلام شده است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنفرانس خبری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات از انتشار جدول هزینه‌ها بعد از پایان نمایشگاه و با هدف شفاف سازی و ایجاد مطالبه عمومی برای پیگیری نحوه هزینه کرد بودجه های دولتی در امور مختلف، خبر داده بود.

به اعتقاد دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، شفاف سازی در نهادهای کشور و ارائه لیست اقدامات و هزینه های انجام شده، ضمن ایجاد زمینه برای نقد و بررسی افکار عمومی عامل موثری برای ارتقای سلامت اداری است و در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به طور ویژه معاونت مطبوعاتی همچون دوسال گذشته با انتشار جداول و لیست های مختلفی چون «یارانه مطبوعات، آگهی های دولتی، یارانه بیمه خبرنگاران و...» باید پیشگام باشد.

یادآور می شود هزینه بیستمین نمایشگاه مطبوعات(سال ١٣٩٣)، دو میلیارد و ٣٩٤ میلیون و ٦٠٠هزار تومان و درآمد حاصل از اجاره غرفه های نمایشگاه نیز ٥٦٦ میلیون تومان اعلام شد؛ همچنین هزینه نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات (سال١٣٩١) پنج میلیارد و ١٠٠ میلیون تومان اعلام شده که ٢٨٥ میلیون نیز به عنوان درآمد اجاره بهای غرفه ها ثبت شده است.


شرح هزینه های بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات /سال ١٣٩٤

ردیف شرح خدمات و اقدامات مبلغ (میلیون تومان)
١ مصلای بزرگ تهران ٦٤٠
 ٢  بیمه حوادث، آتش سوزی، مسئولیت،‌ ساختمان و تأسیسات  ٢٦,٢
 ٣  سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران  ٨,٨
 ٤  برق ویژه، خطوط تلفن ثابت و اجرای شبکه توزیع آن برای غرفه‌ها، ستاد و اجاره تجهیزات  ٣٢,٤
 ٥   اینترنت و اجرای شبکه توزیع آن  ٥٦,٥
 ٦  گازوئیل برای سیستم گرمایش شبستان  ١٥
 ٧ نظافت محوطه و داخل شبستان (در طول دو هفته)  ٥٤,٥
 ٨  طراحی و اجرای سامانه اینترنتی نمایشگاه و کمیته ثبت نام  ٢٠
 ٩  تبلیغات محیطی، امور گرافیکی، پوسترها و بروشورها، تابلوی غرفه‌ها، بنرهای اطلاع رسانی و خدمات ویدئویی حرفه‌ای (تیزرهای تلویزیونی و رادیویی، مستندسازی، ضبط برنامه ها و نشست ها، کلیپ ها)  ١٢٥,٨
١٠ تجهیزات فنی، سیستمهای صوت و تصویر و آماده سازی افتتاحیه و اختتامیه، نشست ها و تالارهای گفتگ ٣٢,٨
١١ حمایت از مشارکت ادارات کل استان‌ها برای حضور تجمیعی نشریات استانی ٢٤٨,٦
١٢ میهمانان خارجی، مترجمان و کارگاه های مربوط به این بخش ٤٩
١٣ نقشه کشی، خدمات فنی،‌ نظارت بر نقشه و تحویل غرفه ها ٢٣,٧
١٤ غرفه سازی‌ها و ساخت بخش های عمومی، میادین،‌ تالارها و ... ٣٧٥
١٥ نیروی انسانی: اجرایی، ستادی، هماهنگی، تشریفات و حراست(٢٦٠ نفر) ٣١٥
١٦ نظرسنجی‌ها، نشست ها و کارگاه ها،‌ سخنرانان،‌ خدمات علمی، تحقیقات و محصولات مرتبط ٦٠
١٧ کمک به روزنامه های منتشرکننده ویژه‌نامه‌های خبری روزانه ٢٨
١٨ ستاد خبری و خدمات اطلاع رسانی (نقشه راهنما، رادیو نمایشگاه، سامانه پیامکی و...) ٣٣,٥
١٩ ترابری عمومی بازدیدکنندگان (مینی بوس و ون داخل محوطه مصلی) ١٢,٦
٢٠ تدارکات، امور مربوط به تشریفات، پذیرایی عمومی در میادین، تغذیه نیروهای اجرایی و حفاظتی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه ١٢٩
٢١ خرید ملزومات مصرفی ٤٥
٢٢ اجاره تجهیزات و وسایل اداری، نمایشگاهی و الکترونیکی ٤٥
٢٣ کمک به بخش‌های جنبی نمایشگاه، هدایای غرفه های برتر (١٠ غرفه) و فعال (٥١ غرفه) ٣٥٣,٦
٢٤ نمایشگاه عکس توافق هسته‌ای و نمایشگاه عکس منتخب عکاسان مطبوعاتی ٤٠
جمع ٢٧٧٠











 

 

 

پوستر نمایشگاه

کوتاه درباره نمایشگاه

نمایشگاه مطبوعات عرصه ای برای ارزیابی رسانه‌ها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان است.
در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات، علاوه بر گفتگوی بی واسطه مسئولان و مردم با رسانه‌ها، طرح مطالبات و پاسخگویی به مشکلات، برپایی نشست‌های حرفه‌ای، تخصصی و عمومی، جدای از بهره برداری رسانه‌ها از این ظرفیت و ضیافت ملی، منجر به طرح، آسیب‌شناسی و یافتن راهکارهای مناسب در موضوعات مختلف و مبتلابه جامعه می‌شود.
برگزاری کارگاه‌های تخصصی و کاربردی با حضور استادان ارتباطات و پیشکسوتان حوزه رسانه و همچنین حضور مهمانان خارجی که عمدتاً روزنامه نگاران بین المللی رسانه‌های شناخته جهان هستند، ضمن استفاده از فضای آموزشی نمایشگاه، به توسعه تعاملات رسانه‌ای نیز کمک خواهد کرد.

بیشتر ...